Camo skrev: 13 nov 2019 22:40
Daltorpet skrev: 10 nov 2019 11:45
maskros skrev: 18 jul 2019 22:4422or då?
Detta funderar jag på att testa! Just nu förvarar jag mina 22:or som jag köper på bulk i hundgodis plastburkar ca 500st/burk eller snusdosor 50st/dosa. Jag tänker att det är lättare att plocka med sig två 1,5l flaskor än sex 0,5l burkar eller 30 snusdosor.
Jag funderar på två saker, vad för typ av bulk köper du som du sedan bryter ner i 500 pack och sedan sätter i dina egna förpackningar tex hundmatsburkar osv.?
Är det de sk konservburkarna med 500 redigt infettade patroner du bryter upp eller ställer du dig och häller ut 50,s papperskartonger?
Andra frågan, visst är detta målskjutningspatroner vi pratar om?
Jag köper från en kompis som håller på med målskytte och köper i 5000 pack, jag vet inte hur de kommer från början men jag får dem i typ plastgodislåda.
Hundgodisburkarna är också i plast. Det är de runda burkarna från öob tror jag. Syster håller i agilitykurser så får en hel del därifrån. Riktigt praktiska! Förvarar allt möjligt i dem som spik,skruv etc etc
Liknade dessa men inte det märket
https://www.bing.com/images/search?view ... 6,8&sim=11
När jag lägger i snusdosor (50 pack) så köper jag 500 pack federal tror jag de heter från interjakt men de är mycket dyrare 500 för 525kr och kommer i lösa i en pappkartong. De använder jag vid skat/kråkjakten. Anledningen till att jag fyller upp i små portioner är för att det är behändigare att ha i fickan vid jakt.