Södra sörmland, glesbyggd, andningsskydd slut, handskar kvar på apotek, några få
100-pack.
Handsprit slut, dock "vi får in några i morgon" "kom när vi öppnar"
Billig matolja, 1 kg jordnötter är slut, alt. utplockat i butikerna, i övrigt
gott om mat.
Folk spelar ej oroliga, men personal i butiker menar att de kan komma att stänga
snart, om facket vill, något om skydd av anställda
Tror toapapper, handsprit är något som inte blir brist, på lite sikt
Tändstickor, tillverkas i tidaholm
Saker som börjar sina
Re: Saker som börjar sina
Centralorten, apotek, gott om handskar storlek 8, small, L nästan slut
Lanthandeln, utplockat bland NSAID, säger sig få ny leverans inom
dagar
Gula ärtor slut, i större butiker centralorten
Bruna bönor några 500 gr kvar, a 24 kr
Lanthandeln, utplockat bland NSAID, säger sig få ny leverans inom
dagar
Gula ärtor slut, i större butiker centralorten
Bruna bönor några 500 gr kvar, a 24 kr
Rapport från ICA Maxi i Helsingborg: Picnicbog fanns bara tre förpackningar kvar, annars såg det ut som vanligt. Fullt i hyllorna vid 07 på morgonen när de öppnade. Skall ta en tur till Lidl senare och kolla där.
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Uppdatering från Lidl kl 11 ungefär. Mjölk med lång hållbarhet slut. Baked beans enstaka burkar kvar. Torra baljväxter så gott som slut och ris enstaka kilopåsar kvar. Färskvaror och pappersvaror fanns gott om.Omnivore skrev: 03 mar 2020 09:49 Rapport från ICA Maxi i Helsingborg: Picnicbog fanns bara tre förpackningar kvar, annars såg det ut som vanligt. Fullt i hyllorna vid 07 på morgonen när de öppnade. Skall ta en tur till Lidl senare och kolla där.
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Glöm inte att tvål och vatten är ännu bättre än sprit om man tvättar och gnuggar i minst 20 sekunder. Jag bunkrar tvål men har även sprit så klart för när jag inte kan komma åt tvål och vatten
-
Samtliga vattendunkar på en Jula. ”Alla verkar preppa”, sa expediten. Gjorde en snabbkoll på nätet, och de verkar vara slut i hälften av landets butiker.
Lite snöpligt må jag säga.
Lite snöpligt må jag säga.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Ont om ris och slut på bullens pilsnerkorv och ont om andra köttkonserver på stora mataffären utanför stan.
Collapse now, and avoid the rush!
kolla igenom dina inlägg och raportera dom, utropstecknet så kollar vi på det
skriver det för jag ska försöka sova nu och tar det i morgon om ingen annan hinner före
och att andra ser hur det skall göras för att ändra inlägg
skriver det för jag ska försöka sova nu och tar det i morgon om ingen annan hinner före
och att andra ser hur det skall göras för att ändra inlägg
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
If you listen to fools, the mob rules
Hör kanske inte hit, men tänkte det kan vara intressant att veta att situationen verkar vara samma i USA. Har kompisar i bay-area, Calidirnien som t.o.m. rapporterar om ransonering initierat av butiker. T.ex. fick hon bara lov att handla två små förpackningar toapappee.
Lite info ifrån dagens besök.
Jula rödspriten nästan slut på hyllan. Uppskattningsvis 7-8 liters flaskor kvar.
Vattendunkar fanns det ett fåtal kvar av dock bara de största 20 liters. Lite folk i butiken.
Den lokala matbutiken modell stor. Tog de 3 sista burkarna Bullens
Torrmjölk o torrjäst tvärslut. Kunden innan mig tog de sista flaskorna med handsprit 4 st. Bland pastan var det ganska tomt men ingen ko på isen än... Vad det gäller konserver i stort var det ganska urplockat vad det gäller köttkonserver. Även här var det lugnt med folk.
Väntar fortfarande på en leverans ifrån Apotea. Brukar gå mkt snabbare. När jag beställde fanns prylarna på lager. Men när jag nu klickar in på deras sida så är vissa av mina produkter slut!
Jula rödspriten nästan slut på hyllan. Uppskattningsvis 7-8 liters flaskor kvar.
Vattendunkar fanns det ett fåtal kvar av dock bara de största 20 liters. Lite folk i butiken.
Den lokala matbutiken modell stor. Tog de 3 sista burkarna Bullens

Väntar fortfarande på en leverans ifrån Apotea. Brukar gå mkt snabbare. När jag beställde fanns prylarna på lager. Men när jag nu klickar in på deras sida så är vissa av mina produkter slut!