2023 din förhöjda beredskap
-
Re: 2023 din förhöjda beredskap
Precis byggt mig en ässja från skrot på gården. Nästa steg är att lära sig smida.
- deadrabbit
Provat och packat om samt kontrollerat BOB väskan. Även renoverat upp lite altan och fasad inget nyköp här bara fräscha till. Köpt på mig ett större lager kol till utegrill samt cyklat en del MTB för att se offroad utbudet närmast nu till studenttider och gator kloggar igen.
3-3-3 Radio Plan
lite mer kontanter hemma , tanken är att kunna klara en normal månad med kontanter
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Problemet där, som jag ser, är alla räkningar. Går nätet ned eller banken får virus så ger kontanterna möjlighet att handla men man är ju helt körd på alla räkningar.bastard skrev: 23 maj 2023 17:26 lite mer kontanter hemma , tanken är att kunna klara en normal månad med kontanter

F.ö. har jag nog inte gjort något beredskapshöjande annat än att ta några kostnader som skulle behövas sen och låtit laga ett par grejer i hemmet som var på vippen att ge upp, så nu håller de i 10-20 år till.
Collapse now, and avoid the rush!
Skjutit in alla bössorna och fyllt på rejält med ammunition. Gått med i en till skytteklubb.
Blivit medlem i ett jaktlag I anslutning till bol.
Köpt en båt+trailer som jag ska preppa upp är tanken.
Utöver det har jag ägnat en del tid åt att försöka skapa en bättre relation med bekanta, jaktkamrater, skyttemedlemmar och kollegor.
Blivit medlem i ett jaktlag I anslutning till bol.
Köpt en båt+trailer som jag ska preppa upp är tanken.
Utöver det har jag ägnat en del tid åt att försöka skapa en bättre relation med bekanta, jaktkamrater, skyttemedlemmar och kollegor.
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
J.R.R Tolkien
På maskros förfrågan har jag en video om IFAK i pipelinen. I samband med detta har jag sett över första hjälpen-kit och hemmaapotek, och roterat vid behov.
Har även fått lite idéer till mer komplex sjukvårdskapacitet, och jobbar med att införskaffa sådant.
Har även fått lite idéer till mer komplex sjukvårdskapacitet, och jobbar med att införskaffa sådant.
Ursus skrev: 25 maj 2023 11:40 På maskros förfrågan har jag en video om IFAK i pipelinen. I samband med detta har jag sett över första hjälpen-kit och hemmaapotek, och roterat vid behov.

Collapse now, and avoid the rush!
saknat en kabel för batteriladdning till mitt minsta elverk, fanns på en större näthandlare för en hundralapp, så den finns numera ihop med elverket
Packade om från min Haglöfs Skarja till en Stridssäck 2000 som jag hittade billigt på loppisen.
Bestädde fem mönsterkort från pcbway för att bygga 1kW MPPT-controller på prov.
Bestädde fem mönsterkort från pcbway för att bygga 1kW MPPT-controller på prov.
roterat några dunkar diesel