2020, din höjda beredskap
Re: 2020, din höjda beredskap
lite extra ris med, fuller mina tunnor som pensionssparande 

kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
If you listen to fools, the mob rules
Båda är ju paracetamol, som är jättebra i många avseenden.falken skrev: 01 feb 2020 19:28 Bunkrat Alvedon & Panodil, känns som det är det minsta man kan göra nu.
Vill du ha inflammationsdämpande är det NSAID https://sv.wikipedia.org/wiki/Icke-ster ... %A4kemedel som gäller, de är fantastiskt effektiva men det är många som får problem av dem, främst med magen. Allergier är inte helt ovanliga, och de är stygga. (BTDT)
Collapse now, and avoid the rush!
Jeg forsøker hele tiden å höje min beredskap,men det som er viktigst nå for tiden er å utnytte den svært milde vinteren til å forberede plantesesongen. Svært mye av det jeg gjør nå er aktiviteter som normalt avsluttes i oktober/november og startes i mars/april. Det føles godt å jobbe med slikt nå som jeg slipper å gjøre til våren. (selv om det ut fra klima ikke skulle være mulig
)
Samtidig driver jeg og bygger om mye av anlegget til dyrehold. Jeg er foreløpig svært fornøyd med det jeg har fått gjort i vinter. Jeg vurdere også hva slags dyrehold jeg skal drive med videre. Høns og kaniner er garantert, and, vaktler, gjess og kalkuner er jeg mer usikker på. Noe kommer jeg sikker til å fortsette med andre kommer jeg til å slutte med.
Bygging av nye anlegg gjør jo også at gamle anlegg rives og det frigjøres flere kvadratmeter å dyrke på. Jeg er litt usikker på hvor fort jeg skal gå frem, trolig brukes 2020 til å være litt i tenkeboksen (men også i handlingsboksen
) for hvordan vi skal drive dyrking og dyrehold videre for å få max resultat.

Samtidig driver jeg og bygger om mye av anlegget til dyrehold. Jeg er foreløpig svært fornøyd med det jeg har fått gjort i vinter. Jeg vurdere også hva slags dyrehold jeg skal drive med videre. Høns og kaniner er garantert, and, vaktler, gjess og kalkuner er jeg mer usikker på. Noe kommer jeg sikker til å fortsette med andre kommer jeg til å slutte med.
Bygging av nye anlegg gjør jo også at gamle anlegg rives og det frigjøres flere kvadratmeter å dyrke på. Jeg er litt usikker på hvor fort jeg skal gå frem, trolig brukes 2020 til å være litt i tenkeboksen (men også i handlingsboksen

- Aftersearch
Styr upp lagren och förvaringen av dessa, har en mängd plastbackar där jag hittar sånt som jag inte inventerat in. Både roligt när man hittar något man saknat och frustrerande när mat tex inte roterats i tid.
Utökar odlingen en hel del med till denna sommaren, ska bara orka/hinna hålla efter den med.
Utökar odlingen en hel del med till denna sommaren, ska bara orka/hinna hålla efter den med.
Vem vet...
Hmm, nu skrev jag ju felmaskros skrev: 01 feb 2020 22:04Båda är ju paracetamol, som är jättebra i många avseenden.falken skrev: 01 feb 2020 19:28 Bunkrat Alvedon & Panodil, känns som det är det minsta man kan göra nu.
Vill du ha inflammationsdämpande är det NSAID https://sv.wikipedia.org/wiki/Icke-ster ... %A4kemedel som gäller, de är fantastiskt effektiva men det är många som får problem av dem, främst med magen. Allergier är inte helt ovanliga, och de är stygga. (BTDT)

Ibuprofen (Ipren) & paracetamol (Alvedon) är ju vad jag köpt.
Bästa kombon enligt min erfarenhet och tydligen enligt forskningen också:
https://janusinfo.se/nyheter/nyheter/20 ... 6e197.html
Köpt tre par heltäckande och tätsittande skyddsglasögon, samt mitt hittills mest otippade prepp för en eventuell bug-in i närtid.
En hel kartong, 250 st av Julas chokladbollar.
En hel kartong, 250 st av Julas chokladbollar.
I intend to live forever, or die trying to
Steppar upp matlagrena med ytterligare 14 dagar just in case...
skadar ju inte.
//Tank

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Köpte 1kg lösviktsgodis innan helgen, det är slut nu.

Ok 1kr/st är ju bra pris. Vad är bäst före på dom? Kan inte påminna mig att jag provat dom
https://www.jula.se/catalog/hem-och-hus ... ll-003041/
In the war between Russia and Ukraine, USA was the first to surrender
Bäst före är juni i år, men jag räknar med att mina två tonårssöner "roterar" det långt innan dess.xsive skrev: 02 feb 2020 15:54 Ok 1kr/st är ju bra pris. Vad är bäst före på dom? Kan inte påminna mig att jag provat dom
https://www.jula.se/catalog/hem-och-hus ... ll-003041/
Chokladbollarna är riktigt bra, brukar alltid köpa en 10-20 st när jag är på jula.
Dessutom ger de ca 500 kcal för tre st, så ger bra utbyte per krona.
Nu menar jag inte att man ska äta 12 om dagen och ha det som enda mat, men som mellanmål, eller tre st chokladbollar och en kopp kaffe som frukost

I intend to live forever, or die trying to