Saker som börjar sina
-
Re: Saker som börjar sina
Enligt facebook-grupp så har vissa butiker slut på blöjor och ersättning. Kan inte bekräfta dock.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Köpte de tre sista paketen UHT-mjölk på Coop Forum igår. Helt tomt efter det.
Även märkvärdigt utplockat i havregrynshyllan. Coops egna fanns i mängd, men bara mer sporadiska ex av "riktiga" märken. Axas storpack var helt borta.
Även märkvärdigt utplockat i havregrynshyllan. Coops egna fanns i mängd, men bara mer sporadiska ex av "riktiga" märken. Axas storpack var helt borta.
Tja, fast så länge folk "väljer bort" vissa märken så är det ju inte riktigt kris ännu.
Om jag ska köpa havregryn för att jag behöver ha det innan jag isolerar mig i lägenheten, och det bara finns coops egna havregryn, då jävlar köper jag coops egna havregryn.
Om jag ska köpa havregryn för att jag behöver ha det innan jag isolerar mig i lägenheten, och det bara finns coops egna havregryn, då jävlar köper jag coops egna havregryn.
I intend to live forever, or die trying to
Tydligen ska det bakas utav bara h*lvete nu för mjöl fanns inte på lokala Ica storköp annat än lite snordyrt exotiskt som inte vanliga löntagare köper. Socker verkar folk också hamstrat.
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Rapport ifrån min lokala Biltema. Nitrilhandskar storlek 10 tvärslut, 5 st av storlek 9 fanns kvar åttorna var det gott om än så länge. Det är de svarta lite kraftigare.
Endast 2 st 4 liters rödsprit kvar. Dock fanns det spolarvätska kvar ( den koncentrerade). Likaså fanns det gott om snabbverkande klor.
Dagens iakttagelse! En nyutsprungen prepper gissar jag på. Stod bland kemskåpen o plockade på sig gasoltuber. Hon hade även lyckats hitta 3 st jeepdunkar a la 20 liter.
Endast 2 st 4 liters rödsprit kvar. Dock fanns det spolarvätska kvar ( den koncentrerade). Likaså fanns det gott om snabbverkande klor.
Dagens iakttagelse! En nyutsprungen prepper gissar jag på. Stod bland kemskåpen o plockade på sig gasoltuber. Hon hade även lyckats hitta 3 st jeepdunkar a la 20 liter.
Vi bor en bra bit ifrån Lappland.Ursus skrev: 10 mar 2020 10:47 Köpte de tre sista paketen UHT-mjölk på Coop Forum igår. Helt tomt efter det.
Även här tog UHT-mjölken slut
Vi fick tag på endast 2st . Vi hade velat ha 4st
Många pasta sorter är slut i hyllorna här och där i olika äffärer.
Konserver. I alla år har alla butiker här omkring haft hyllorna proppade alltid. Men nu plötsligt är det halvtomt och vissa helt slutsålt.
Måste gå jätte bra för Matvarubutikerna just nu ekonomiskt
Har Dyslexi.
Gillar Prepping
Ogillar Förrädare
Gillar Prepping
Ogillar Förrädare
Likadant här, jag kollade på Biltemas handsklager och det var bra urplockat igår, jag plockade åt mig sista paketet P3-filter till masken och frågade på skoj när dom skulle få in fler och fick till svar "vet inte" och fick en skopa ovett av kassörskan för att jag förvägrar andra filter nuObstinat skrev: 10 mar 2020 12:53 Rapport ifrån min lokala Biltema. Nitrilhandskar storlek 10 tvärslut, 5 st av storlek 9 fanns kvar åttorna var det gott om än så länge. Det är de svarta lite kraftigare.

UHT-mjölk och torrmjölk tvärslut här i butikerna, folk verkar bereda sig på världens undergång. Även vissa hyllor med blöjor gapade tomma och det har jag aldrig sett tidigare.Ursus skrev: 10 mar 2020 10:47 Köpte de tre sista paketen UHT-mjölk på Coop Forum igår. Helt tomt efter det.
Ja det här har man inte upplevt en enda gång senaste 20åren eller mer.Protect skrev: 10 mar 2020 14:24UHT-mjölk och torrmjölk tvärslut här i butikerna, folk verkar bereda sig på världens undergång. Även vissa hyllor med blöjor gapade tomma och det har jag aldrig sett tidigare.Ursus skrev: 10 mar 2020 10:47 Köpte de tre sista paketen UHT-mjölk på Coop Forum igår. Helt tomt efter det.
Och det är bara början.
Idag har Hälsomyndigheten höjt Corona smittrisken till Högsta i Sverige.
Över 70 nya fall senaste 24h i Sverige.
Läget i Sthlm är riktigt galet nu idag.
Tur man inte är bosatt där själv

Har Dyslexi.
Gillar Prepping
Ogillar Förrädare
Gillar Prepping
Ogillar Förrädare
bokmalen skrev: 10 mar 2020 12:02 Tja, fast så länge folk "väljer bort" vissa märken så är det ju inte riktigt kris ännu.
Nejdå, behöver inte betyda kris, men kanske att vissa leverantörer har svårt att hinna med efterfrågan eller att stormarkader har dålig lagerhållning på annat än EMV.