2023 din förhöjda beredskap
Re: 2023 din förhöjda beredskap
huggt ved
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
- deadrabbit
Fixat med underhåll på bilen inför vintern, mestadels handlar det om att behandla och reparera skador av rost. Det som känns skönt att det blir mindre och mindre för varje år som går.
roterat några dunkar diesel, nu blir det blankdiesel som tål att stå många år
kiss, keep it simple stupid
- deadrabbit
Packat om och uppdaterat familjenödväskan. De typen av väska som bara rycks med vid snabba sjukhusbesök, akutbrand, ofrivillig övernattning etc farmor, bibliotek, hotell.
Innehåller lite mat och dryck, hygienartiklar, ombyte till alla osv. Flera storlekar var out of date med ett par månader.
Barn blir stora snabbt.
Innehåller lite mat och dryck, hygienartiklar, ombyte till alla osv. Flera storlekar var out of date med ett par månader.
Barn blir stora snabbt.

3-3-3 Radio Plan
Det där med nödväska borde man kanske tänka på nu när man börjar bli gammal. Får fundera över vad jag skulle behöva rycka med mig vid ett eventuellt akut sjukhusbesök.
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Har länge gått och dragits med en känsla att någon form av tid håller på att rinna ut, så jag har under sommaren påbörjat ett projekt att skriva några pamfletter eller mindre "böcker" med självförvärvad kunskap och erfarenheter, som jag funderar på att antingen dela ut till detta forum eller kanske sälja till billig peng på typ Amazon Kindle (eller vad det nu heter).
Den främsta för tillfället behandlar allt kring eld i barrskogszonen, och jag hoppas att den kan komma ut nästa år. Försöker även att omsätta alla mina gamla anteckningar och noteringar om ätliga och medicinala växter, samt matsvamp och nyttosvampar i ett annat verk, men det är ett otroligt digert arbete. Har en halv hyllmeter med anteckningsböcker från gångna år...
Utöver sådana utsvävningar ämnar jag att köpa en årsförbrukning av havregryn (runt 12-15 kg) samt ris i större mängd så fort semestern är över, med tanke på matläget i världen.
Den främsta för tillfället behandlar allt kring eld i barrskogszonen, och jag hoppas att den kan komma ut nästa år. Försöker även att omsätta alla mina gamla anteckningar och noteringar om ätliga och medicinala växter, samt matsvamp och nyttosvampar i ett annat verk, men det är ett otroligt digert arbete. Har en halv hyllmeter med anteckningsböcker från gångna år...
Utöver sådana utsvävningar ämnar jag att köpa en årsförbrukning av havregryn (runt 12-15 kg) samt ris i större mängd så fort semestern är över, med tanke på matläget i världen.
Förbokar ett ex så fort det går.Ursus skrev: 07 aug 2023 11:31 Har länge gått och dragits med en känsla att någon form av tid håller på att rinna ut, så jag har under sommaren påbörjat ett projekt att skriva några pamfletter eller mindre "böcker" med självförvärvad kunskap och erfarenheter, som jag funderar på att antingen dela ut till detta forum eller kanske sälja till billig peng på typ Amazon Kindle (eller vad det nu heter).
Vill du ha hjälp med korrekturläsning så finns det minst en här på forumet som ställer upp.
Collapse now, and avoid the rush!
Vill också ha och skickar gärna en slant.
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
- deadrabbit
Kul, självkostnadspris eller motsvarande på bok även en här tack eller sponsor till havregryn och ris.
OT:Utbildningar kopplat till fordon och radio/infotainmentsystem genomförda för att hänga med i tekniken som finns tillgänglig.
OT:Utbildningar kopplat till fordon och radio/infotainmentsystem genomförda för att hänga med i tekniken som finns tillgänglig.
3-3-3 Radio Plan