Dystopi så det sjunger om det, och älskar ju John Carpenters cinematografi. Flykten från kloakfolket med pulserande synthsoundtrack i bakgrunden är fortfarande en av mina absoluta favoritscener.
Skall kollas ikväll

Helt klart en klassiker! En av mina första filmer i detta tema var The Warriors en film som det skrevs mkt om i media när det begav sig 1979-1980.... Lyckades komma in på bio o se den trots 14 år gammal o otvättad bakom öronen....Ursus skrev: 12 okt 2022 20:11 Märkligt att inte Escape from New York har nämnts här!
Dystopi så det sjunger om det, och älskar ju John Carpenters cinematografi. Flykten från kloakfolket med pulserande synthsoundtrack i bakgrunden är fortfarande en av mina absoluta favoritscener.
Skall kollas ikväll![]()
Du har ju även den andra av dem Escape from L.A.Ursus skrev: 12 okt 2022 20:11 Märkligt att inte Escape from New York har nämnts här!
Skall kollas ikväll![]()
De där plantorna påminner lite om ett avsnitt i Stargate SG-1 där de växer upp och är enbart en planta.xsive skrev: 13 okt 2022 13:23 The Day of the Triffids såklart. Växte man upp med och tyckte var häsftigt 1981
https://www.imdb.com/title/tt0081850/
Du skall inte ha för stora förväntningar.Marie skrev: 13 okt 2022 16:08De där plantorna påminner lite om ett avsnitt i Stargate SG-1 där de växer upp och är enbart en planta.xsive skrev: 13 okt 2022 13:23 The Day of the Triffids såklart. Växte man upp med och tyckte var häsftigt 1981
https://www.imdb.com/title/tt0081850/
Lika så i TV-serien Hotet från underjorden så har de en planta som växer upp och är hotfull.![]()
Det står att det är en skräck, men det tror jag inte det är, mer sci-fi-thriller kanske... men jag ska kika på den om jag hittar den, så tack för tipset![]()
Jag ser dem för vad de är.xsive skrev: 13 okt 2022 16:26 Du skall inte ha för stora förväntningar.
När den kom på TV 1981 var det en stor sak men med dagens mått lite skrattretande.
Se det i kontexten att vi bara hade SVT1 och SVT2 och alla serier följdes med intresse.
Kom först som film 1962 och även som en B-rulle från 2009 men för min generation var TV-serien grejen
Med Mads Mikkelsen?bastard skrev: 15 apr 2023 20:24 kollade på filmen artic, finns på svt play
två skådisar, fast i stort sett en, ingen action, ingenting, i praktiken svartvit
helt klart i forumets inriktning
helt ok