Har du handlat på nätet i eller i fysisk butik?Ursus skrev: 22 feb 2020 17:31 Förutom i annan tråd nämnd Omniaugn så har jag återigen botaniserat i militärt överskott och kommit hem med bland annat:
- Infanteriyxa i absolut eminent skick. Tjugo minuters slip och den hugger som en dröm. Tung och lång. Mycket bra.
- Två gedigna bomullsunderställ modell försvaret. Främst till arbete.
- Hängslen till M59-brallorna... och ett par M59or till! Kunde inte motstå.
- Schweizisk parka modell M70 i oanvänt skick. Letat länge efter denna. Ett absolut monster till beklädnad.
- Ett par ammocans till varav en skall byggas om till tältspis på sikt.
- Lite diverse småjox. Fet och gedigen livrem i läder, okänt ursprung. Nätbrynja. Ett gäng av försvarets gamla snusnäsdukar i den självklara gröna färgen. Tubhalsduk i ylle. Ett par tyska stridshandskar som ämnas bli arbetshandskar. Natogrön sprayfärg som skall appliceras på gammel-bågsågen. Etcetera.
Allt kostade runt tvåtusen spänn. Dvs. marginellt mer än ett par nya fjällrävenbyxor.
2020, din höjda beredskap
-
Re: 2020, din höjda beredskap
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
-
Den höjda beredskapen ligger i att virus-hypen har nått min vackrare hälft, och det skrivs inköpslistor för fullt. Skönt när ens partner är med på spåret!
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Intressant, jag är i samma situationDancecommander skrev: 22 feb 2020 20:28 Den höjda beredskapen ligger i att virus-hypen har nått min vackrare hälft, och det skrivs inköpslistor för fullt. Skönt när ens partner är med på spåret!

Lite enklare att bunkra mat för detta big-in scenarie, tänkte fylla på i frysarna med "normal" kylskåpsmat, typ kött, mjölk, ägg, smör osv.
Survival
Honor
Liberty
Honor
Liberty
Fysisk butik, men de har hemsida!

-
Taget! Risken för eventuell karantän ledde till en kontroll av hur många måltider för hushållet som faktiskt finns att tillgå, baserat på en genomgång jag gjorde förra veckan. Att ha tillgång till en hjärna till är inte att förringa. Lättare att motivera inköp rent generellt.entropi skrev: 22 feb 2020 20:39Intressant, jag är i samma situationDancecommander skrev: 22 feb 2020 20:28 Den höjda beredskapen ligger i att virus-hypen har nått min vackrare hälft, och det skrivs inköpslistor för fullt. Skönt när ens partner är med på spåret!
Lite enklare att bunkra mat för detta big-in scenarie, tänkte fylla på i frysarna med "normal" kylskåpsmat, typ kött, mjölk, ägg, smör osv.
Om du tänker frysa ägg bör du ta de ur sina skal och lägga i påse eller plastlåda, det är inte nödvändigt dock, ägg klarar sig jättelänge, mycket längre än vad det stor på paketetentropi skrev: 22 feb 2020 20:39Intressant, jag är i samma situationDancecommander skrev: 22 feb 2020 20:28 Den höjda beredskapen ligger i att virus-hypen har nått min vackrare hälft, och det skrivs inköpslistor för fullt. Skönt när ens partner är med på spåret!
Jag såg att man kunde separera äggula och vita, men ja det kanske är Overkill att frysa in äggen
Survival
Honor
Liberty
Honor
Liberty
Sexigt ja!
Jag tänkte såhär, dasspapper är lätt, går att lagra oändligt länge och är billigt.
Så jag gjorde en studie på förbrukningen här hemma och utgick från den när jag gjorde mitt inköp.
Jag har en smal trappa ner till källaren där jag satte upp 4 hyllor, trapphuset bredd och runt metern djupa.
Dessa hyllor blev bra, riktigt otillgängliga utom det allra yttersta. Med det gör inget. De är inte nästa bara bra.
Så, nu har jag dasspapper, hushållspapper och torky för minst två år.
skitbra

kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
If you listen to fools, the mob rules
Fick äntligen hem 25kg helt vete och 25 kg hel råg. Tog någon månad för butiken att ta hem till mig. Skall slängas i mylar och sen på tunna.
Gekå hade billig burkskinka, blev en 6 st. Och lite andra blandade konserver.
Fått hem fäste för IR-lampa som skall provmonteras.
Gekå hade billig burkskinka, blev en 6 st. Och lite andra blandade konserver.
Fått hem fäste för IR-lampa som skall provmonteras.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Radioplan 3-3-3, 27Mhz