Syskon som inte preppade behöver hjälp

Dom finns där, även efter det blir oroliga tider, men hur ska man hantera dom ?
Användarens profilbild
Kardinal
Inlägg: 611
Blev medlem: 20 jun 2019 20:08

Re: Syskon som inte preppade behöver hjälp

Inlägg av Kardinal »

Säg att du gärna vill prova hur torkat människokött smakar. Be dem komma förbi och "hälsa på".
Slava Ukraini!
Användarens profilbild
somvanligt
Inlägg: 264
Blev medlem: 13 maj 2019 22:11

Re: Syskon som inte preppade behöver hjälp

Inlägg av somvanligt »

Quaker skrev: 14 mar 2020 07:24 Trots att jag spenderat mycket tid med att försöka få mina syskon och deras familjer att förstå betydelsen av prepping så är det ingen av dom som har ens mat för 10 dagar hemma, man har helt enkelt skrattat lite åt mig och mina försök att få dom att inse att samhället inte är så stabilt som dom tror att det är. Ni andra här har säkert råkat ut för samma sak.

Igår hade mina syskon fått panik och börjat försöka få ihop mat till sina familjer, pasta ris och konserver var helt slut. Nu tror dom att jag har ett jättelager som jag kan dela med mig av till dom, trots att jag sedan tidigare förklarat att jag inte har möjlighet att preppa till mer än mig själv och min egen familj.

Hur gör ni när familjen hör av sig och vill ha en del av era beredskapslager av mat?
Först ska de få äta upp ordentligt att de struntat dina uppmaningar och nu vill ha hjälp, D v s ”vad var det jag sa!!” tjugo gånger. Sedan hjälper du dom och nämner inte detta igen.
Vänligen observera: Misshandeln kommer fortsätta tills moralen förbättras.
Skriv svar

Återgå till "Familj,vänner, folk man känner och pöbeln."