Corned Beef - någon som faktiskt gillar det?

Matlagning i praktiken
mango
Inlägg: 391
Blev medlem: 30 aug 2019 22:24

Re: Corned Beef - någon som faktiskt gillar det?

Inlägg av mango »

Testade en gång efter tips, att steka som pannbiff och det var ingen höjdare. Höll inte ihop och smakade för jäkligt.

Om jag skulle äta det i en nödsituation? Ja så klart.
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Corned Beef - någon som faktiskt gillar det?

Inlägg av Charlie** »

Palle500 skrev: 30 mar 2020 05:57 Charlie ditt recept på lappkojs kör jag ofta fast inte med corned beef. Men skall prova det låter gott.

En burk med corned beef räcker till Lappskojs för 2 - 3 personer.
Palle500 skrev: 30 mar 2020 05:57 Min variant är:
Gör lite fast pulvermos och där tycker jag Lidls egna är bäst. Sen blandar jag i en burk med tonfisk eller när det varit extrapris på Nobles kyckling eller deras pulled pork. Kryddar med Aromat och lite vitpeppar.
Pulled pork måste jag testa. Det lät riktigt gott! :up:
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
crusoe
Inlägg: 160
Blev medlem: 06 maj 2019 10:13

Re: Corned Beef - någon som faktiskt gillar det?

Inlägg av crusoe »

Det begynner å bli en stund siden jeg spiste Corned Beef sist, men måten jeg tilberedte det på er:
- hakket opp Corned Beef og stekte den relativt hardt, nærmest sprø, stekte poteter, speilegg , ketchup, og rødbeter. Mener å huske at det smakte greit.

Min far hadde, når han levde, en forkjærlighet for å ha en halv boks Corned Beef i suppen når han kokte posesuppe og resten brukte han som pålegg. Jeg har ikke testet det selv.

Jeg har en rekke bokser selv i matlageret som er innkjøpt i Sveariket. Jeg har der kjøpt de i en innvandrerbutikk langt mer prisverdig enn her i Norge.
Strångsjö
Inlägg: 519
Blev medlem: 02 mar 2020 23:09
Ort: Söder om Svealand

Re: Corned Beef - någon som faktiskt gillar det?

Inlägg av Strångsjö »

oätbart
Användarens profilbild
vantohal
Inlägg: 232
Blev medlem: 19 jan 2020 20:30

Re: Corned Beef - någon som faktiskt gillar det?

Inlägg av vantohal »

Jag gillar det. I lappskojs tex. Pytt i panna, som pålägg eller blandat med vitkål och stekt.
Jag bodde i ett annat land under ett år och på den lokala pizzerian hade de en pizza med corned beef som jag älskade.
bokmalen
Inlägg: 763
Blev medlem: 06 aug 2019 09:39

Re: Corned Beef - någon som faktiskt gillar det?

Inlägg av bokmalen »

Jag tycker att "välstekt" smakar det ungeför som pölsa...
Så stekt corned beef, med kokt potatis och lite inlagda rödbetor går ner.
I intend to live forever, or die trying to
Skriv svar

Återgå till "Matlagning"