asmc ef food

Länkar till köpemat som passar preppers.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10330
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

asmc ef food

Inlägg av bastard »

https://www.asmc.com/ef-emergency-food

kom i mitt nyhetsflöde idag

någon som provat?
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
Mohawk
Inlägg: 21
Blev medlem: 13 dec 2021 22:02

Re: asmc ef food

Inlägg av Mohawk »

Kanske ett lite väl sent svar, men kanske kan hjälpa någon ny som kilar in här!

EF (Emergency Food) är ju Convar produkter, och Convar i sig är skapligt OK skulle jag vilja säga. De är direkt länkade med shop.conserva.de, vilket är Convars egna butik (om det är förberedelser för mat/dryck, så är den rätt välsorterad - men inte det billigaste kanske).

Har smakat EF produkter från dem, helt OK smakmässigt men enligt mig blir det överpriser, men bra bekvämlighet och betydligt bättre än amerikanarnas MRE.
Höjden av ironi är när en översvämning slår till och du sitter där med en vapenarsenal för att ta dig an 3:e världskriget och konserver för att hålla en mindre armé vid liv, men du äger inte en gummibåt...
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10330
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: asmc ef food

Inlägg av bastard »

riktiga svar kommer när dom kommer så :up:

en del saker är dyrt och förundrande, som vatten i påse, dyrt dessutom, men det finns en del som man skulle vilja prova trotts allt
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
FCR2
Inlägg: 763
Blev medlem: 07 maj 2019 13:39

Re: asmc ef food

Inlägg av FCR2 »

Conservas mat vinner ofta inte några smak tävlingar. Deras kex och konserverad "födelsedagkaka" är däremot riktigt bra. De är än så länge ensamma med laktosfri pulvermjölk, om där inte hänt något nyligen.
När jag köpt från conserva så har hållbarheten varit prio ett. Också att det är en säljare från europa är något jag föredrar. Slipper gärna amerikanska kemikalier.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Användarens profilbild
Mohawk
Inlägg: 21
Blev medlem: 13 dec 2021 22:02

Re: asmc ef food

Inlägg av Mohawk »

FCR2 skrev: 14 dec 2021 19:59 [...] Deras kex och konserverad "födelsedagkaka" är däremot riktigt bra. [...]
Jag har några burkar av deras tårta hemma måste erkännas - klart bland det bättre de har! :mrgreen:
Höjden av ironi är när en översvämning slår till och du sitter där med en vapenarsenal för att ta dig an 3:e världskriget och konserver för att hålla en mindre armé vid liv, men du äger inte en gummibåt...
Skriv svar

Återgå till "Preppmatlänkar"