3D skrivare

Och valfri annan tillverkning med styrda maskiner
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2521
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: 3D skrivare

Inlägg av xsive »

Skall bygga ihop en inneslutning/skåp till 3D skrivaren.
Efter diverse sökande och funderande har jag kommit fram till att det blir ett bygge baserat på Ikea LACK sidobord.
https://www.ikea.com/se/sv/p/lack-sidob ... 8/#content
Dom kostar 69kr/st och är faktiskt stadiga. (59kr om man vill ha vit/grön) 2st bord inhandlade nu plus ett överblivet som stod hemma
Finns massor av exempel på byggen med dessa på nätet
https://www.thingiverse.com/thing:4706087

Färdiga modeller att 3D printa ut för gångjärn och fästen osv.
Men vänta lite nu... Kollade lite tuben videos osv och:
Ett set med fästen och gångjärn osv enligt den vanligaste modellen tar sammanlagt 200 timmar att printa. :smack: :smack: :smack:
Varför uppfinna hjulet igen när gångjärn finns köpa för några tior bara för att det skaaaa vara 3D printat?
I started out with nothing, and still have most of it left
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10596
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: 3D skrivare

Inlägg av bastard »

för att man kan, och ex inte vill åka 5 mil för att köpa, eller vill ha något lite annurlunda så det passar perfekt

välkommen till ditt personliga helvete där allt går att få exakt som du vill ha det, bara du kan cadda och har tid :ugeek: :lol: :lol: :lol:
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2521
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: 3D skrivare

Inlägg av xsive »

Så kom Jetpack bilen alldeles nyss och lämnade paketen med 3D skrivaren och några filamentrullar plus lite lite annat. :mrgreen:
Nog inte så bra för familjelivet denna helgen. :lol: :lol: :lol:
Kan man köra igång och provköra den inne eller luktar det mycket av smält plast i hela huset sen?
I started out with nothing, and still have most of it left
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1074
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: 3D skrivare

Inlägg av rödluvan »

Jag har en fundering, skulle snart vilja komplettera min harts skrivare (inte för att jag inte gillar den, men för att kunna skriva ut i andra typer av material), är Wanhau ok för vanliga skitkorvpressare om man uppgraderar den, eller bör man spara till originalen/andra förslag?
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3250
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: 3D skrivare

Inlägg av Parabellum »

xsive skrev: 21 jan 2022 16:35 Så kom Jetpack bilen alldeles nyss och lämnade paketen med 3D skrivaren och några filamentrullar plus lite lite annat. :mrgreen:
Nog inte så bra för familjelivet denna helgen. :lol: :lol: :lol:
Kan man köra igång och provköra den inne eller luktar det mycket av smält plast i hela huset sen?
Du kan lugnt börja prov skriva i huset. :up:
Men du bör inte sätta den i vardagsrummet eller sovrummet på grund av dB värdet från modellen.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3250
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: 3D skrivare

Inlägg av Parabellum »

rödluvan skrev: 21 jan 2022 16:42 Jag har en fundering, skulle snart vilja komplettera min harts skrivare (inte för att jag inte gillar den, men för att kunna skriva ut i andra typer av material), är Wanhau ok för vanliga skitkorvpressare om man uppgraderar den, eller bör man spara till originalen/andra förslag?
Välj en resinskrivare i högen och titta på youtube resentionerna om modellen. :up:
De större kanalerna är inga fan boys till något märke, så man slipper det skit snacket.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1074
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: 3D skrivare

Inlägg av rödluvan »

Kanske blev otydligt när jag skrev, men har länge funderat på Wanhau i3 för ombyggnad.
Billig Resinskrivare har jag redan köpt från Tyskland förra året.
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3250
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: 3D skrivare

Inlägg av Parabellum »

Har själv en gammal Wanhau I3 och jag är inte imponerad av byggkvaliten.
Men nog skulle det gå att bygga om den till en riktigt bra skrivare, finns mycket på thingiverse.
Gillar du I3 modellerna eller funkar det med andra modeller med?
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1074
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: 3D skrivare

Inlägg av rödluvan »

Det måste inte vara den, tyckte bara att den såg stabil ut sett till priset om man bygger om den litet.
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1074
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: 3D skrivare

Inlägg av rödluvan »

Jag gillar resinskrivaren, men jag skulle vilja kunna använda fler typer av material.
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Skriv svar

Återgå till "3D-Skrivare, fräsning, svarvning, CAD"