Vart tar alla gamla preppers vägen? Man vänjer sig.

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3010
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Vart tar alla gamla preppers vägen? Man vänjer sig.

Inlägg av maskros »

EN brun böna skrev: 12 maj 2022 14:05 Känner inte att jag bidrar så mycket nu och känner mer utanförskap och tom utfrysning här inne.
Det förstår jag inte, jag hoppas att jag inte bidrar till den känslan!! Jag upplever att du många gånger säger saker som är fakta, som inte går att diskutera, som är svaret och då finns liksom inget att tillägga.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
somvanligt
Inlägg: 266
Blev medlem: 13 maj 2019 22:11

Re: Vart tar alla gamla preppers vägen? Man vänjer sig.

Inlägg av somvanligt »

Anledningarna är många men som gemensam faktor kan sägas att allt är i förändring och inget varar för evigt. Givet tillräckligt lång tid så kommer inte ens bergen stå kvar exakt där de står idag.
Människor förändras också bara av att tiden går och en dag så är man inte riktigt den man en gång var, och det går inte att vända tillbaks.
Vänligen observera: Misshandeln kommer fortsätta tills moralen förbättras.
Användarens profilbild
Timmerstugan
Inlägg: 160
Blev medlem: 08 okt 2021 14:27

Re: Vart tar alla gamla preppers vägen? Man vänjer sig.

Inlägg av Timmerstugan »

Människor förändras också bara av att tiden går och en dag så är man inte riktigt den man en gång var, och det går inte att vända tillbaks.

Bra talat.
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Vart tar alla gamla preppers vägen? Man vänjer sig.

Inlägg av Charlie** »

EN brun böna skrev: 12 maj 2022 14:05 Jag registrerade mig på ss i april 2010 och var väldigt aktiv där. Registrerade mig här lite senare än starten mest för att ss dog ut så pass och många ssare drog hit in. Känner inte att jag bidrar så mycket nu och känner mer utanförskap och tom utfrysning här inne. För många nya och yngre som inte respekterar äldre? kanske?
Är inte uppe i pensionsåldern än och har inte haft lönejobb sedan början av 2000-talet. Tar inte emot några bidrag från stat eller liknande utan lever lite av min dröm som självhushållare
Men Oj! Jag tycker att du i allra högsta grad bidra till detta forum!? :hug:
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Ursus

Re: Vart tar alla gamla preppers vägen? Man vänjer sig.

Inlägg av Ursus »

EN brun böna skrev: 12 maj 2022 14:05 Jag registrerade mig på ss i april 2010 och var väldigt aktiv där. Registrerade mig här lite senare än starten mest för att ss dog ut så pass och många ssare drog hit in. Känner inte att jag bidrar så mycket nu och känner mer utanförskap och tom utfrysning här inne. För många nya och yngre som inte respekterar äldre? kanske?
Är inte uppe i pensionsåldern än och har inte haft lönejobb sedan början av 2000-talet. Tar inte emot några bidrag från stat eller liknande utan lever lite av min dröm som självhushållare
Det var tråkigt att höra om din upplevelse, för jag hyser stor respekt för dig och tycker att du bidrar med mycket goda åsikter och stor sakkunnighet.

Respekten kommer inte av eventuell åldersskillnad, utan av människan bakom nicket. Det finns äldre såväl som yngre där ute i världen som är fullständigt pantade, och vars åsikter jag förkastar omgående. Men du är absolut inte en av dem; jag vill gärna ha kvar dig här länge till :hug:
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1069
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: Vart tar alla gamla preppers vägen? Man vänjer sig.

Inlägg av rödluvan »

Jag tror inte heller att du är utfryst med flit, så skall man så klart inte behöva känna på ett forum!
Det blir nog bara så att man snackar mer med de som är mer aktiva, om någon har mer seriösa saker så brukar man ofta lämna det tyst med flit på grund av att man inte vill sabotera den tråden med ovidkommande saker, inte för att man inte vill tala med den som postade, men det känns litet som att börja kladda med dumma frågor i facit för böckerna som alla andra skall använda sedan som referensmaterial och rätta sina egna saker om förstås hur jag menar. Så, om du upplever det som tomt och dålig respons så beror det i så fall på att du skriver vettiga och användbara saker, inte tvärtom! :)

Jag skriver ju inte så mycket i Ursus faktatrådar heller då jag inte vill sabotera dem så att de blir otydliga och svårlästa för andra. Inte för att jag inte tycker om honom. :)
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
Skymning
Inlägg: 488
Blev medlem: 08 maj 2019 14:48

Re: Vart tar alla gamla preppers vägen? Man vänjer sig.

Inlägg av Skymning »

Vissa kanske bara byter nickname från forum till forum. Sen att folk kommer och går, det är livet.
слава україні - на хуй путін!
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10532
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Vart tar alla gamla preppers vägen? Man vänjer sig.

Inlägg av bastard »

håller med rödluvan ovan
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10532
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Vart tar alla gamla preppers vägen? Man vänjer sig.

Inlägg av bastard »

ett år har gått, och jag känner att vart tar folk vägen, en sak jag gissar på är att folk börjar preppa , kommer till sin nivå dom vill eller orkar med o, får annat att göra och gör det istället
lite tråkigt, men jag förstår verkligen detta

för min del så skulle jag vilja orka och ha tid till massor av saker man borde lära sig, men heltidsarbete stjäl det mesta av tiden och orken att göra saker
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Vart tar alla gamla preppers vägen? Man vänjer sig.

Inlägg av Charlie** »

bastard skrev: 08 apr 2023 07:20 ett år har gått, och jag känner att vart tar folk vägen, en sak jag gissar på är att folk börjar preppa , kommer till sin nivå dom vill eller orkar med o, får annat att göra och gör det istället
lite tråkigt, men jag förstår verkligen detta

för min del så skulle jag vilja orka och ha tid till massor av saker man borde lära sig, men heltidsarbete stjäl det mesta av tiden och orken att göra saker
Jag tror att kriget Ukraina, samt energikrisen bidragit till att prepping blivit aktuellt för en större del av massan. Detta borde lett till att fler reggat sig här, men då prepping länge betraktats dom suspekt, då har man sökt information på andra ställen.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"