Vad har du provsmakat denna vecka?

Hur man lagrar föda
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3010
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av maskros »

FCR2 skrev: 03 okt 2022 11:13 Smakade som vanligt men väldigt mjuka, inget behov av att tugga bara suga i sig.
Det var ganska modigt gjort. :mrgreen:
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
Omnivore
Inlägg: 898
Blev medlem: 30 apr 2019 05:28

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av Omnivore »

Gyllenhammars havremust som gick ut 2019. Oöppnad förpackning men innehållet hade klumpat sig. Dessutom var den bebodd. Slängde allt utan att smaka. *fegis*
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Ursus

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av Ursus »

Nu vet jag inte hur mycket "mat" det är, men en grillkrydda som jag har haft i flera, flera år i en kryddburk användes så sent som idag. Inga problem. Lika god som vanligt. Förmodligen stått i kryddskåpet sedan 2016-ish, men använder inte så mycket grillkrydda, så den har släpat efter.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10532
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av bastard »

har under en tid bunkrat matfett, eller det man har på smörgåsarna
har gjort så att jag köper lite mer än vad jag behöver ha, lagt en i frysen och kollat hur länge det är ok
någon ohelig blandning av smör och matolja

nu är jag uppe i 6 månader i frysen och allt känns bra, ingen större skillnad mellan färsk och fryst, brukar ta vartannan från frysen för att rotera
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3221
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av Parabellum »

ICAs persikohalvor som gick ut 2021 07 smakade bra.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
FCR2
Inlägg: 764
Blev medlem: 07 maj 2019 13:39

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av FCR2 »

Öppnade en av mina sista leverpastej burkar från försvaret. Från 1995. Smakade utmärkt.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Användarens profilbild
reboot
Inlägg: 1282
Blev medlem: 08 maj 2019 00:08

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av reboot »

Heinz vita bönor i tomat bf 2019 05 förvarad i normalt skafferi med rumstemperatur. Smakade bra och som vanligt.
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg

“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
Kurio
Inlägg: 162
Blev medlem: 14 maj 2019 22:18

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av Kurio »

Tabasco utgången 2017, som väntat inga problem. Den va fortfarande röd i färgen, gränsen för mig går på mindre nogräknade syltor där den står framme hela tiden och antar en grå nyans
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3010
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av maskros »

Jaha go'vänner, ska straxt sätta mig till bords för att inmundiga ICA burkkorv BF nov 2017 förvarad inomhus samt fryst rösti BF oktober 2018.

Jag har kokat korvarna extra länge, förväntar mig inga problem. Skulle jag försvinna vet ni varför. :mrgreen:
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3010
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av maskros »

maskros skrev: 23 mar 2023 18:33 Jaha go'vänner, ska straxt sätta mig till bords för att inmundiga ICA burkkorv BF nov 2017 förvarad inomhus samt fryst rösti BF oktober 2018.
Mtp botulin kokade jag dem som sagt länge. ICAs burkkorv, som för övrigt verkar gått ur sortimentet, har aldrig varit goda eller smakfulla, nu smakade de som vanligt. Två timmar sen så någon akut magsjuka kommer inte på tal. Skulle det varit botulin kvar så märker jag nog inte det förrän senare. Men jag håller det för väldigt osannolikt så det var nog lugnt.

På sistone har jag istället köpt konserverade korvar i glasburk på Lild, Bockwurst, de smakar faktiskt helt ok. Inte kalasmat men helt ok.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Skriv svar

Återgå till "Lagring"