Vad har du provsmakat denna vecka?

Hur man lagrar föda
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2819
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av Marie »

Inget som passerat utgånget datum 8-)

Jag provade att göra en fusk potatisgratäng på konserverad potatis.. och det fungera kalasbra. :D
Potatisgratängen blev lite för god.... Jag gjorde en två-portions för att ha till imorgon oxå... Men jag åt upp allt :oops: :oops:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3014
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av maskros »

Denna veckas provsmakning blir inget gammalt, ingen övning i att äta BF+100 år eller så, tvärt om, det blir lite snobbism!

Veckans vidrighet:
Fiskpanetter enligt bild.
Fisk.jpg
Fisk.jpg (45.25 KiB) Visad 420 gånger
För dig som inte älskar fisk och därför gärna äter fiskpinnar eller de lite lyxigare fiskpanetterna gjorda på filé av fisk vill jag utfärda en varning för ovanstående produkt som jag tror jag köpt på Lidl. Läser man innehållsförteckningen börjar varningsklockorna ringa, när man sedan inmundigar dem infinner sig upplevelsen av malda fjäll och grått fiskkött. Visst, svälter jag är de antagligen helt ok men som en vardagslunch? Nej tack!

Veckans smaskens:
Vin enligt bild.
Vin.jpg
Vin.jpg (50.2 KiB) Visad 420 gånger
För dig som gillar kraftiga viner, viner som inte tvekar om att tala om vad de smakar, som inte kräver att du sitter och funderar utan levererar kraftfull GOD smak direkt och en stund efter att du svalt en klunk. Vin som smakar smask även fem minuter efter att du svalt. Notera att det är en BIB, motsvarande produkt finns inte på flaska. Man kan luras att tro det av utseendet men kollar man vilka druvor flaskan på bilden innehåller och vilka druvor som ingår i BIB-vinet inser man att de faktiskt är olika produkter där BIBen vinner stort. Jag är :oops: lite av en vinsnobb men jag måste säga att detta vin är - i min mun - något av det bästa jag smakat. Det är nog bara Amarone som konsekvent slår detta vin. Fanns det på flaska skulle jag säga att det klart ligger i 200 kr-klassen. Men det är ju en smaksak så gnäll inte på mig. Kostar dock endast typ 250 kr för motsvarande fyra flaskor på systemet.
Det mest underprisade vin jag smakat.
Senast redigerad av maskros den 08 dec 2023 19:12, redigerad totalt 1 gånger.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
Omnivore
Inlägg: 899
Blev medlem: 30 apr 2019 05:28

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av Omnivore »

Tack för vintipset. Vi har för tillfället snöat in på Viva Valentina, ett gott italienskt rödtjut på flaska. Skall prova cigarren vid tillfälle. Fiskpinnarna från Lidl har jag inte lagt märke till men köper alltid deras panerade torskfiléer från Ocean Sea.
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2521
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av xsive »

maskros skrev: 08 dec 2023 19:00 Denna veckas provsmakning blir inget gammalt, ingen övning i att äta BF+100 år eller så, tvärt om, det blir lite snobbism!

Dagens vidrighet:
Fiskpanetter enligt bild.
Fisk.jpg
För dig som inte älskar fisk och därför gärna äter fiskpinnar eller de lite lyxigare fiskpanetterna gjorda på filé av fisk vill jag utfärda en varning för ovanstående produkt som jag tror jag köpt på Lidl. Läser man innehållsförteckningen börjar varningsklockorna ringa, när man sedan inmundigar dem infinner sig upplevelsen av malda fjäll och grått fiskkött. Visst, svälter jag är de antagligen helt ok men som en vardagslunch? Nej tack!
Gjorde misstaget för några veckor sen att plocka på mig ett par förpackningar på Maxi av samma märke men laxpanetter.
Samma kulinariska lågvattenmärke där.
Vette sjutton om det inte var samma fisksmet i dom med bara annat namn. Innehållet innanför panering var något gråtrist fiskaktigt
Hade tanken att plocka på mig något ha liggande i frysen för enkel lunch när jag arbetar hemifrån.
Två panetter tillagades. Var ingen trevlig upplevelse och kan bara instämma i en kraftig avrådan
I started out with nothing, and still have most of it left
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3014
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av maskros »

Omnivore skrev: 08 dec 2023 19:10 Tack för vintipset. Vi har för tillfället snöat in på Viva Valentina, ett gott italienskt rödtjut på flaska. Skall prova cigarren vid tillfälle. Fiskpinnarna från Lidl har jag inte lagt märke till men köper alltid deras panerade torskfiléer från Ocean Sea.
Notera att det bara är BIBen som är så god. Den avbildade buteljen är en helt annan produkt!
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3014
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av maskros »

xsive skrev: 08 dec 2023 19:13 Vette sjutton om det inte var samma fisksmet i dom med bara annat namn. Innehållet innanför panering var något gråtrist fiskaktigt
Man ska inte förakta den grå smeten när zombisarna kommer! Men fy vad otäcka de är. :mrgreen:
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
FCR2
Inlägg: 768
Blev medlem: 07 maj 2019 13:39

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av FCR2 »

Skivat och käkat som om det vore falukorv.
BF 2020. Har inte dött än utan allt ok inget ras av magen heller. Käkade med blomkål. Är lite spicy men annars ingen smak att prata om.
https://sevan.se/foretag/produkter/skaf ... icy-850g12
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Skriv svar

Återgå till "Lagring"