Vad har du provsmakat denna vecka?

Hur man lagrar föda
Obstinat
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 maj 2019 18:19

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av Obstinat »

Inte jag men kompisen min som fick några kassar med utgångna datummat av mig.... Pga min bättre hälfts skräck för datum!
Han vart lycklig :D Bla så fick han Tortelini som uppskattades gladeligen....
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3010
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av maskros »

Parabellum skrev: 12 feb 2022 19:53 Kungsörnens kladdkaks mix, BF 2020-11-27.
Det där är ju så färskt att det inte ens är något att skriva om. :P

Sardiner i tomatsås och olja som gick ut 2018 äts regelmässigt. Lite lösa i köttet, annars finfina. :D
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3218
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av Parabellum »

maskros skrev: 12 feb 2022 21:23
Det där är ju så färskt att det inte ens är något att skriva om. :P

Sardiner i tomatsås och olja som gick ut 2018 äts regelmässigt. Lite lösa i köttet, annars finfina. :D
Förlåt!! :D
Makrill eller sardiner i tomatsås blir aldrig gamla i detta hushållet, med majonnäs och en brödbit blir detta mumsfillibabba.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
lupl

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av lupl »

Parabellum skrev: 12 feb 2022 21:31
maskros skrev: 12 feb 2022 21:23
Det där är ju så färskt att det inte ens är något att skriva om. :P

Sardiner i tomatsås och olja som gick ut 2018 äts regelmässigt. Lite lösa i köttet, annars finfina. :D
Förlåt!! :D
Makrill eller sardiner i tomatsås blir aldrig gamla i detta hushållet, med majonnäs och en brödbit blir detta mumsfillibabba.
Det lät ju riktigt gott ju! :)
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3010
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av maskros »

Parabellum skrev: 12 feb 2022 21:31 Förlåt!! :D
Makrill eller sardiner i tomatsås blir aldrig gamla i detta hushållet, med majonnäs och en brödbit blir detta mumsfillibabba.
:D Jag har lite svårt för makrillarna men sardinerna går ned. Dock tvingar hustrun mig att hjälpa till med makrillarna innan jag får gå loss på sardinerna och vi har några burkar av båda sorter så sardinerna har hunnit bli gamla, vilket inte gör något - de är goda i alla fall.

Det där med datum är lite intressant. Nu kanske jag har en ovanligt tålig familj men ingen gnäller om man tar upp en burk med något som gick ut 2018, eller 2015, så länge det inte ser för konstigt ut eller har för mystiskt konsistens. Oliver blir lite mystiska typ tre år efter utgångsdatum medan pasta som gick ut för tio år sedan inte är några problem. Gammalt öl (!) blir man lite konstig i magen av...
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2514
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av xsive »

Grävde lite i frysen när jag skulle leta fram något till lunch under hemmajobb. Fick fram en öppnad förpackning Findus fiskpinnar som gömt sig lite. BF augusti 2018. Smakade som vanligt
I started out with nothing, and still have most of it left
Ursus

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av Ursus »

Har tullat av en flera år gammal pyttipannapåse från frysen under veckan. Inga anmärkningar utöver frostklumpar här och där.

Bakat bröd på några månader gammalt mjöl. Inga problem.

Lättdryck som förfallit med ett par veckor. Inga enorma tidsrymder, men gick alldeles utmärkt.

Mjölkpulver BF 2020 används i diverse köksprojekt. Hårdnat/kompakterats en aning, men inga konstigheter.
Ursus

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av Ursus »

Inget speciellt, men en lättdryckstetra, Kiviks Fläder, gick ut i mitten av januari. Dricks under dagar som gått och kommer.

Kände lite, lite bubbel i magen igår kväll efter konsumtion, men det kan också ha varit av en milt suspekt ägg som slank med samtidigt.
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3010
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av maskros »

Ursus skrev: 19 feb 2022 16:37 men det kan också ha varit av en milt suspekt ägg som slank med samtidigt.
"milt suspekt ägg" Ewww..... :shock:

Luktar de när de är råa så är de inte "milt suspekta" utan vidriga! Fi dong för milt suspekta ägg. Men bubblig dryck som inte är avsedd att vara kolsyrad kan vara rätt obehaglig. Liksom för gammalt öl som väller ut ur burken när man öppnar det - rensar magen. Kastat några såna och minskat lagret av öl för jag inte hinner rotera det innan de blir obehagliga.

För att vara ON topic har jag ätit Kung Gustavs Brislingsardiner som gick ut 2018, inga problem - men det har jag kanske nämnt förut. Har rätt många såna. :roll:
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
bokmalen
Inlägg: 763
Blev medlem: 06 aug 2019 09:39

Re: Vad har du provsmakat denna vecka?

Inlägg av bokmalen »

Toffifee, utgångsdatum september 2020, helt OK, men lite "knapriga"
I intend to live forever, or die trying to
Skriv svar

Återgå till "Lagring"