Tänker just du vaccinera dig?

Tänker du vaccinera dig mot Covid19?

Ja, omedelbart
28
46%
Ja, men senare
13
21%
Kanske/Vet ej
4
7%
Nej
16
26%
 
Antal röster: 61

Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2527
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av xsive »

FCR2 skrev: 01 sep 2022 22:14 Fjärde dosen i går. Till bringat natten med frossa, ont i hela axeln på injektionssidan och allmänt hängig idag. Moderna, tyckte biverkningarna var mildare med Pfizer.
Ajdå :hug: Hoppas på snabbt tillfrisknande

Min fjäre Pfizer. Inga biverkningar efter 10 timmar. Knappt ens öm där jag fick sprutan
Drygt 8 månader sen min 3e så tyckte var dags för en mer.
Verkar inte vara rusning. Många avvaktar modifierat vaccin
Enl sköterskan har modifierade ingen påverkan på om och hur sjuk man blir utan bara hur smittsam man blir
I started out with nothing, and still have most of it left
Användarens profilbild
FCR2
Inlägg: 769
Blev medlem: 07 maj 2019 13:39

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av FCR2 »

Spännande skillnad mellan regionerna. I skåne så har spruta 1 & 2 varit en sort, vanligast med Pfizer och spruta 3 skulle vara en helt annan sort, oftas Moderna. Och jag fick inte heller denna gång något val.
Så två dagar bortkastade på biverkningar, typ feber, frossa o svettningar.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
EN brun böna
Inlägg: 978
Blev medlem: 05 maj 2019 20:29

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av EN brun böna »

Här har de precis öppnat för 65+ arna så alla yngre får vänta nästan 2 veckor till innan de får ta sin fjärde. Och de är stenhårda på åldersgränserna.
Jag är fortfarande helt ovaccinerad och jag lever och mår bra förutom en rejäl förkylning som däckat mig. Och det är INTE corona jag har testat mig.
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2527
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av xsive »

Tagit min femte dos Covid vaccin.
Uppdaterad Pfizer vaccin denna gång

Tog samtidigt vaccin mot pneumokocker (Mot bakteriell lunginflammation, hjärnhinneinflammation osv)
Fick den utan kostnad och varar 5 år

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smi ... skgrupper/
I started out with nothing, and still have most of it left
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1074
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av rödluvan »

Jag tog också dos nummer fyra för en tid sedan, dock mer för att kunna visa papper på att jag gjort det för Spanska myndigheter om det skulle krävas på vissa platser.

Man sade mig att jag ännu inte tillhörde målgruppen för spruta nummer fem mot influensavirusen.
Exakt vad man får i påfyllningsdoserna styrs av faktorer såsom ålder, vilka vaccin man tagit innan, osv. Man har möjlighet att själv påverka detta om så behövs, men som regel framgår detta av tidigare doser ihop med personnummer.

Det finns även ytterligare en spruta mot vissa bakterier som är gratis om man är över en viss ålder, men man bör bara ta den efter samråd med läkare, den är främst för personer som tillhör vissa medicinska riskgrupper.

.
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3021
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Tänker just du vaccinera dig?

Inlägg av maskros »

Skulle tagit fyran runt nyår men fick sjukdomen istället. Visst var jag vissen men inte värre än en vanlig influensa. Nu ska jag visst vara skyddad till efter sommaren så jag tar fyran då istället. Kommer jag ihåg det ska jag kolla min TBC-status också (nä, inte TBE, TBC).
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Skriv svar

Återgå till "Sjukvårdsmaterial"