Träna styrka utan gym?

Personlig självutveckling och fysisk träning avhandlas här inne.
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1049
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: Träna styrka utan gym?

Inlägg av rödluvan »

Bra!
Jag var ute och plockade sten på åkern.

Vad jag märkt av på senare tid är att man ofta går i perioder med undermånlig träning av överkroppen, sedan blir det hastiga ryck med väldigt hög belastning på ryggen. Jag har insett att man också måste underhålla de muskler som ger ordentligt stöd åt ryggraden mer kontinuerligt när man blir äldre.
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
Timmerstugan
Inlägg: 160
Blev medlem: 08 okt 2021 14:27

Re: Träna styrka utan gym?

Inlägg av Timmerstugan »

Jag märker också av ryggen ibland och har kommit på en grej jag vill dela med mig. Jo..

Om jag är varm om ryggen eller axeln med extra kläder så fungerar de gamla kroppsdelarna mycket bättre. Det var allt.
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1049
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: Träna styrka utan gym?

Inlägg av rödluvan »

Jag brukar ha på mig arbetsjackan då den är halvgenomsläpplig för fukt och det går att reglera med dragkedjan hur man vill ha den, typ som på kronans jacka. Vid kyla drar blodkärlen ihop sig så det kan nog påverka, blir man svettig sedan så kyler det av onaturligt hårt om man inte reglerar klädseln som du säger.

Edit, så ja det är en god idé att klä sig varmt först och sedan öppna vid framsidan men ha kvar extra klädsel på ryggen om det går.
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Skriv svar

Återgå till "Bästa versionen av dig"