Corona väskan?

Hur mycket bär du med dig egentligen, eller du är bara lite mullig?
Användarens profilbild
deadrabbit
Inlägg: 921
Blev medlem: 28 apr 2019 09:39

Corona väskan?

Inlägg av deadrabbit »

Har vi några här som skapat eller utökat edc med en Corona väska? Vad finns isåfall i?
3-3-3 Radio Plan
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Corona väskan?

Inlägg av Charlie** »

Jag har försett varje jacka med handsprit och desinficeringsservetter, munskydd och plasthandskar.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
mopar340
Inlägg: 424
Blev medlem: 19 maj 2019 00:29

Re: Corona väskan?

Inlägg av mopar340 »

Har sen i slutet i februari alltid Handskar och yt-desinfetktionsspay i jackfickan, handsprit i vänster benficka...
fler handskar och andningsskyd samt skyddsglasögon i bilen.
Ursus

Re: Corona väskan?

Inlägg av Ursus »

Har faktiskt gjort lite tvärtom.

Har slutat bära EDC till jobb och stad. Helt tomt i fickorna utom nyckelknippan och mobilen, och de rengörs varje fredag eftermiddag.

Har dock handsprit på jobbet och så, och när jag går ut på ärende så är det med handskar. I bilen har jag lite rengöringsdukar och sprit och sånt.

Saknar mina prylar dock. Det är nästan alltid som man behöver en snörstump eller ett vasst blad.
Ursus

Re: Corona väskan?

Inlägg av Ursus »

Ursus skrev: 21 dec 2020 19:28 Har faktiskt gjort lite tvärtom.

Har slutat bära EDC till jobb och stad. Helt tomt i fickorna utom nyckelknippan och mobilen, och de rengörs varje fredag eftermiddag.

Har dock handsprit på jobbet och så, och när jag går ut på ärende så är det med handskar. I bilen har jag lite rengöringsdukar och sprit och sånt.

Saknar mina prylar dock. Det är nästan alltid som man behöver en snörstump eller ett vasst blad.
Skall läggas till EDC fortfarande brukas vid färder och vistelser till platser där jag inte behöver interagera med omgivningen (interagera: handla, jobba, dylikt).
Skriv svar

Återgå till "Det du alltid bär med dig. (EDC)"