Camotest, med video

Allt som inte platsar i andra kategorier av utrustning
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3021
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Camotest, med video

Inlägg av maskros »

Länken funkar fint och videosarna var välgjorda. Även om det inte riktigt är min grej så är jag imponerad av arbetet du lägger ned, och resultatet. Bra jobbat!
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Ursus

Re: Camotest, med video

Inlägg av Ursus »

Kan lika gärna slänga in den svenska klassikern, redan ikväll.

M59

Titeln är "Solid Grön/M59". Har använt huvudsakligen autentiska M59-plagg, men en och annan accessoar har varit något eljest grönfärgat. Inte så noga.

Länk nedan:

https://vimeo.com/495518597

Överlag presterar M59 ganska bra, men med samma problematik som Strichtarn. Dvs. det blir en ganska solid tygklump som sticker ut i viss terräng. Var helt säker på att jag hade Gransumpskog och Klapperstensfält någonstans i gömmorna, men de måste ha försvunnit ut i cyberrymden. Jaja. Det är vad det är. Ett lite kortare klipp denna gång.

Norrländsk vårterräng:

M59 är Bra är i denna terräng. Varken sticker ut eller smälter helt in, men helt klart inte iögonfallande.

Midsommargrönska:


Mycket bra.
Finns inte mycket mer att säga. Den klargröna färgen i Svea Rikes gamla uniformer är som gjorda för denna årstid.

Myr:

Skulle säga Acceptabelt. Sticker inte ut, men likt Strichtarn skär sig mer solida färger mot myrens risiga mosaik. Samt är myrar lite för brunaktiga, om de inte är väldigt näringsrika.

Hällmarksskog:


Acceptabelt
, beroende på var du är. Mot grå sten är det hopplöst, men mot mer övervuxna partier fungerar det ganska hyfsat, särskilt på lite avstånd.

Höst:

Bra till Mycket bra. Sök de nu mörka, barrskogiga partierna i lite skugga och du är hemma. Undvik dock partier med allt för mycket gulnande löv.

Det är allt jag hade att bjuda på detta år (med undantag för Alpenflage, men är inte nöjd med klippen och vill inte skämma ut mig). Tack för visat intresse!
Användarens profilbild
Daltorpet
Inlägg: 813
Blev medlem: 06 maj 2019 01:40

Re: Camotest, med video

Inlägg av Daltorpet »

Intressant video, ser fram emot mer. Jag var på dollar store idag och såg att de fått in lite extra på jaktsortimentet. Blev att komplettera biltemas gulliesuit med keps, handskar och scarf. Var helt ok lik i färgerna och var i samma stil med löv osv.
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3021
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Camotest, med video

Inlägg av maskros »

För mitt öga såg myren riktigt bra ut. Även midsommargrönskan.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
Secutor
Inlägg: 23
Blev medlem: 01 jun 2019 21:12

Re: Camotest, med video

Inlägg av Secutor »

Fantastiskt, man blir nästan tårögd. Mycket bra gjort, blir nästan lite sugen på lite filmningar själv...
Tank
Inlägg: 1705
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: Camotest, med video

Inlägg av Tank »

Grymt Ursus! :up:

Får skicka upp en värmekamera så att du får köra den biten också ;)

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Scoo
Inlägg: 272
Blev medlem: 06 maj 2019 08:45
Ort: Nånstans nära taigan

Re: Camotest, med video

Inlägg av Scoo »

Kul initiativ! Att testa olika överskottscamomönster är bra, man kan nog få åtskilligt med valuta för pengarna då man handlar överskott (må så vara att det finns en del butiker som blivit rätt dyra med åren, rena rama hipsterpriserna som nog inte bara beror på att tillgången minskar på ex. östtyska grejor).
För mina barns skull
Sömnlös
Inlägg: 209
Blev medlem: 01 maj 2019 22:23

Re: Camotest, med video

Inlägg av Sömnlös »

Grymt :up:
Var riktigt svårt att se dig.
Ursus

Re: Camotest, med video

Inlägg av Ursus »

Man tackar för de trevliga kommentarerna :) :up: Då var det inte helt bortkastad tid!

Ni får självklart kapa tråden om ni själva vill lägga upp en video, Vimeo är gratis och känns lite tryggare än YT. Har filmat det mesta med en vanlig Android, så kvaliteten även i sådana kameror är helt godkänd. Använder VSDC som redigeringsprogram, gratis men lite knepigt att förstå gränssnittet till en början.
Användarens profilbild
Olyckskorpen
Inlägg: 235
Blev medlem: 27 maj 2019 15:26

Re: Camotest, med video

Inlägg av Olyckskorpen »

Kul, hur har jag kunnat missa det här guldkornet? Instämmer med föregående hyllningskör, mycket bra gjort! :up:
Skriv svar

Återgå till "Övrig utrustning"