2021, din höjda beredskap

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Dancecommander
Inlägg: 430
Blev medlem: 05 maj 2019 19:51

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av Dancecommander »

Ursus skrev: 07 feb 2021 17:54 Lite mer:

- Ett par av försvarets värmebyxor i eminent skick. Sökt länge. Samt ett par extra ullmössor och lite paracord.

- Snöskyffelblad till KLAS:en. Skall till automobilen; således har jag både vanlig spade och snöskyffel i ett och samma kit.

- Hittat ett par läderfickor som tar fyra fulla laddramar per ficka. Gött.
Vart hittade du snöskyffelbladet till din KLAS? Jag har inte lyckats hitta det.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Tank
Inlägg: 1708
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av Tank »

Dancecommander skrev: 07 feb 2021 19:10
Ursus skrev: 07 feb 2021 17:54 Lite mer:

- Ett par av försvarets värmebyxor i eminent skick. Sökt länge. Samt ett par extra ullmössor och lite paracord.

- Snöskyffelblad till KLAS:en. Skall till automobilen; således har jag både vanlig spade och snöskyffel i ett och samma kit.

- Hittat ett par läderfickor som tar fyra fulla laddramar per ficka. Gött.
Vart hittade du snöskyffelbladet till din KLAS? Jag har inte lyckats hitta det.
Kolla rödastjärnan.

https://rodastjarnan.com/verktyg-och-fa ... klas-34747

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Ursus

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av Ursus »

Dancecommander skrev: 07 feb 2021 19:10 Vart hittade du snöskyffelbladet till din KLAS? Jag har inte lyckats hitta det.
armystuff.se ;)

Min lokala överskottsnasare!
Användarens profilbild
BarbaryanKvlt
Inlägg: 136
Blev medlem: 11 jan 2020 23:00

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av BarbaryanKvlt »

Hänt både mkt och lite. Jobbat mer än vanligt då kyla betyder strul (skattearbete). Byggt mer på djurstallar o förberett till kaninkullar och satt upp hägn till hönsen. Hoppas de får gå ut snart. Fågelinfluensan har ju nu givit lite resultat o raderat största äggproducenten än så länge. Är ju nyinflyttad så inte kommit så långt men nu e första ägget lagt.
Scoo
Inlägg: 272
Blev medlem: 06 maj 2019 08:45
Ort: Nånstans nära taigan

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av Scoo »

Testade den estniska överskottsbutiken outdoors.ee som hade snabb och billigt frakt till Finland (10€). Har länge gått och funderat på att skaffa en brittisk "basha" tarp och nu blev det i MTP utöver vindrock (windproof smock) samt deras nyare modell av "softie" mellandräkt. Denna är lite ljusare olivgrön kontra den gamla som var mörkgrön/sandfärgard, fick tag i en som hade dragkedja hela vägen kontra anorakmodell. Det visade sig dock att dessa storleker är normala kontra den gamla modellen där man nog får ta en storlek mindre än normalt. Handlade även min första riktiga bivvy (sovsäcksöverdrag). Kan tänka mig att brittiskt överskott blir dyrare pga tullar och sånt nu efter brexit men vete tusan.
För mina barns skull
Ursus

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av Ursus »

- Lite frystorkat och ett liggunderlag till (rea)

- Medikamenter av diverse slag.

- Skafferiet har stundtals gapat tomt, så har fyllt med basvaror. Havregryn och sånt. Frysen också fylld.
Ursus

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av Ursus »

Kan även lägga till en ny EDC-rygga. Osprey Talon 18.
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2528
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av xsive »

Ursus skrev: 23 feb 2021 13:11 Kan även lägga till en ny EDC-rygga. Osprey Talon 18.
Kul :D
Samma rygga som min gamla Superduperultralight-BOB
https://swedishsurvivalist.egetforum.se ... 86-30.html
Ok det gååår att ha en 18l rygga som 72-timmars BOB med sovsystem men man får prioritera mycket hårt.
En trevlig liten ryggsäck annars absolut
I started out with nothing, and still have most of it left
Ursus

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av Ursus »

xsive skrev: 23 feb 2021 17:11
Ursus skrev: 23 feb 2021 13:11 Kan även lägga till en ny EDC-rygga. Osprey Talon 18.
Kul :D
Samma rygga som min gamla Superduperultralight-BOB
https://swedishsurvivalist.egetforum.se ... 86-30.html
Ok det gååår att ha en 18l rygga som 72-timmars BOB med sovsystem men man får prioritera mycket hårt.
En trevlig liten ryggsäck annars absolut
Great minds thinks alike; om man får vara lite ödmjuk ;)
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3285
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: 2021, din höjda beredskap

Inlägg av Parabellum »

Ursus skrev: 24 feb 2021 11:16 Great minds thinks alike; om man får vara lite ödmjuk ;)
Man är ju det, om man är en sjutusan till karl. ;)
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Låst

Återgå till "Ljugarbänken"