Köer o framkomlighet

Allt från tung attackcykel till egen rymdfärja
svart framtid
Inlägg: 24
Blev medlem: 16 jan 2021 17:12

Re: Köer o framkomlighet

Inlägg av svart framtid »

Bor och jobbar i en storstadsregion, brukar använda trafiken.nu för att kontrollera framkomligheten innan jag ger mig ut, plus lokala P4 på radion. Den inbyggda GPSen i bilen brukar plinga till om det är nån större störning på motorvägen när jag kör längre distanser.

Har en vägatlas i handskfacket också ifall man blir sittande nånstans man inte hittar på småvägarna. Och med fyrhjulsdrift, ordentliga däck och vettig markfrigång kan man alltid fuska lite om det skiter sig ordentligt :D
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10335
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Köer o framkomlighet

Inlägg av bastard »

hur är det numera i befolkade trakter med atraktorer? det sägs att dom ökat i antal och det medför långa köer och farliga omkörningar
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Obstinat
Inlägg: 465
Blev medlem: 10 maj 2019 18:19

Re: Köer o framkomlighet

Inlägg av Obstinat »

bastard skrev: 24 mar 2021 18:46 hur är det numera i befolkade trakter med atraktorer? det sägs att dom ökat i antal och det medför långa köer och farliga omkörningar
Helt klart ett irritationsmoment om man har bråttom :D ! De flesta ungdomar är vettiga o släpper förbi vid hållplatser o dyl..
Värre med hjulgrävare 20 km/h som vägrar o köra undan trots 100 bilar bakom :smack: Som tur är har jag korta transportsträckor för egen del!
Skriv svar

Återgå till "Fordon"