liten ficklampa, 1 AAA eller liknande.

Här får även batteribankar, batterier och laddare sin plats för diskussion.
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2507
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: liten ficklampa, 1 AAA eller liknande.

Inlägg av xsive »

xsive skrev: 03 apr 2021 21:35 Blev en köp på den med blå/röd led på sidan från Amazon.
Min gamla EDC Olight i3E hade tappat lamphuvudet så varit tomt på nyckelknippan.
Tack för tips
Fått hem den lilla Nitecore TIKI LE nu.
Kort sagt en grym liten lampa till nyckelknippan. :rambo: 4 modes på styrkan 1-15-60-300lm och på max är det imponerande ljus för storleken och 12g
Även varningblinken röd/blå syns långt om man skulle få behov
Sen både för och nackdelar med inbyggt uppladdningsbart batteri.
Den kommer väl självurladda snabbare än en lampa med vanligt AAA batteri men å andra sidan enkel ladda upp med USB i tex bilen
Till en AAA kan man ha med sig ett par extra batterier men den här kan man å andra sidan driva direkt från en lite batteribank som tex läslampa
I started out with nothing, and still have most of it left
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: liten ficklampa, 1 AAA eller liknande.

Inlägg av Charlie** »

Idag fick jag min. Den var mindre än jag trodde. Ett imponerande sken och de små blinkande var roliga även om jag inte vet vad jag skall använda dom till. Den får sitta på nyckelknippan där den gör dig bra men inget jag kommer att förlita mig på just av den anledningen att man måste ladda den via usb-uttaget.
Som "huvudlampa" har jag en Nitecore HC33 med både clips och pannband. Visserligen med ett uppladdningsbart NiLi 18650 -batteri men även 2 x RC123 kan användas som alternativ. I nödssattsen har jag en Petzl E+ Lite som backup med ett extrabatteri.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Skriv svar

Återgå till "Ficklampan och annan buren belysning."