Kontantkort, ny, vilken?

Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2770
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Kontantkort, ny, vilken?

Inlägg av Marie »

Vattendrag skrev: 16 mar 2021 22:58 Upptäckte att morsans telefon som är en SE T100 är operatörslåst till Felium. Kollat runt efter metoder för att låsa upp men kammar noll. Antagligen billigare att köpa en ny än att försöka få Felium att låsa upp. Synd på en så behändig liten lur.
Gå in till en Teliabutik (om du mena det med felium) och be dem hjälpa till... Det kan gå att ringa till dem oxå... de vill ha emi numret.. Så funkar det iallafall på Tre, Comviq, Telenor.. så det borde vara så med telia oxå :)
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
Vattendrag
Inlägg: 253
Blev medlem: 10 jul 2020 15:22
Ort: odox

Re: Kontantkort, ny, vilken?

Inlägg av Vattendrag »

Marie skrev: 16 mar 2021 23:46
Vattendrag skrev: 16 mar 2021 22:58 Upptäckte att morsans telefon som är en SE T100 är operatörslåst till Felium. Kollat runt efter metoder för att låsa upp men kammar noll. Antagligen billigare att köpa en ny än att försöka få Felium att låsa upp. Synd på en så behändig liten lur.
Gå in till en Teliabutik (om du mena det med felium) och be dem hjälpa till... Det kan gå att ringa till dem oxå... de vill ha emi numret.. Så funkar det iallafall på Tre, Comviq, Telenor.. så det borde vara så med telia oxå :)
Tyvärr ligger närmaste Feliumbutik i ett område med förhöjd risk för smitta så det får vänta. Fast det gör inte så mycket, jag hittade en av mina gamla jobbtelefoner här hemma i en låda. Jag trodde jag lämnade den på jobbet när jag bytte men så var tydligen inte fallet. En SE Z600 mussla, testar den nu för att se om dess batteri är okej. Är den det så får den ett av de 5 kontantkort jag köpte sist. Skadar inte med en hög fungerande telefoner att sprida kring preppgrunkorna.
Skriv svar

Återgå till "Digitalt tekniksnack"