Prepperdating?

Dom finns där, även efter det blir oroliga tider, men hur ska man hantera dom ?
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1074
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: Prepperdating?

Inlägg av rödluvan »

Nä, vad säger du Ursus, skall du och jag ta och gifta oss med varandra så att det blir överstökat...
Jag tror jag har en vit klänning någonstans, skall du eller jag ha den? :mrgreen:
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10722
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Prepperdating?

Inlägg av bastard »

se till att vi får en video på det till forumet med :mrgreen:
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2853
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Prepperdating?

Inlägg av Marie »

Protect skrev: 04 apr 2021 19:46 Apropå andra vilda djur så har vi en varghybrid här, enligt länsstyrelsen finns det ingen för dom hade skjutit av alla men enligt annan källa missade dom en och den finns här i krokarna och är inte vidare skygg, jag har haft vargspår i snön många gånger och sett honom i skogen och även snackat lite utan att han backat och han kommer närmare och närmare så snart flyttar han väl in här. Kan Fantomen ha en varg som husdjur så kan väl jag också. :mrgreen:
Varghybrid? :| hur är den hybridad då?
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
Omnivore
Inlägg: 902
Blev medlem: 30 apr 2019 05:28

Re: Prepperdating?

Inlägg av Omnivore »

Önskar att Protect hade en egen tråd där han berättar om alla sina kontakter med djur. Älskar historierna och är fett avundsjuk på förmågan att hantera djur på det viset han gör. Det är väl något man har eller inte och jag har det inte.
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Ursus

Re: Prepperdating?

Inlägg av Ursus »

rödluvan skrev: 04 apr 2021 20:01 Nä, vad säger du Ursus, skall du och jag ta och gifta oss med varandra så att det blir överstökat...
Jag tror jag har en vit klänning någonstans, skall du eller jag ha den? :mrgreen:
Vi kör!! Jag är dock alltid stora skeden, så du får gärna bära klänningen :mrgreen: Helst skall vi dock vara nakna alltid :hug:
Protect
Inlägg: 441
Blev medlem: 09 feb 2020 21:53

Re: Prepperdating?

Inlägg av Protect »

Marie skrev: 04 apr 2021 23:11
Varghybrid? :| hur är den hybridad då?
Parad med schäfer, jag misstänker att jag träffat en annan av schäferns avkomma som var hybrid. Den var i storlek som en större schäfer men grå som en varg och med vargens ögonfärg, varken lynnig eller aggressiv utan som vilken schäfer som helst.
Omnivore skrev: 05 apr 2021 10:06 Önskar att Protect hade en egen tråd där han berättar om alla sina kontakter med djur. Älskar historierna och är fett avundsjuk på förmågan att hantera djur på det viset han gör. Det är väl något man har eller inte och jag har det inte.
Alla har det inte nej, det är inget som man kan lära sig utan nåt som redan finns på ett djupare plan, kan vara dedärvt eftersom jag är av gammal bondefamilj då båda mina far och morföräldrar var bönder och det går långt tillbaks i tiden. Känslan sitter där, jag är rena djurmagneten och kan bara gå rakt ut och hämta en förrymd häst som inte låter sig fångas och som jag aldrig träffat förr, lägga ett grimskaft runt halsen och då följer den mig som en hund. Jag har alltid hart djur runt benen, hästarna har varit som stora hundar och fått gå fritt på skogsprommenaderna och leka hund och hålla reda på mig istället för tvärt om och det bara funkar. Jag brukar säga att för att kunna göra så måste man bilda ett mentalt team, och ingen rymmer från ett team eller beter sig illa även om det ser ut som att nån ska döda den andra när man busar. Strukna öron och klapprande tänder behöver inte betyda "du ska dööö" utan kan vara en uppmaning "ta för dig nu för nu utmanar jag dig". :lol:
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1074
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: Prepperdating?

Inlägg av rödluvan »

Du är en riktig man Ursus! :hug:
(Framför allt vintertid...)





-----------------------------------------
Egentligen kan man ju faktiskt använda denhär tråden nu när den finns så har vi kanske en lösning för alla.
Sedan kan ni ta det i PM och personliga detaljer tex över mail, eller liknande, om man får en seriös match.
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2853
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Prepperdating?

Inlägg av Marie »

Ursus skrev: 05 apr 2021 10:49
rödluvan skrev: 04 apr 2021 20:01 Nä, vad säger du Ursus, skall du och jag ta och gifta oss med varandra så att det blir överstökat...
Jag tror jag har en vit klänning någonstans, skall du eller jag ha den? :mrgreen:
Vi kör!! Jag är dock alltid stora skeden, så du får gärna bära klänningen :mrgreen: Helst skall vi dock vara nakna alltid :hug:
Då måste ni ju bjuda mig till bröllopet asså.... så kan jag ju nyttja riset jag bunkrat som har lite för nära bästföredatum. :mrgreen:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Prepperdating?

Inlägg av Charlie** »

Marie skrev: 05 apr 2021 22:41 Då måste ni ju bjuda mig till bröllopet asså.... så kan jag ju nyttja riset jag bunkrat som har lite för nära bästföredatum. :mrgreen:
Opsecvarning!!! :nono:
Marie har en plan att kartlägga er!
...jag tror jag skrivit det förr att jag inte litar på någon som skriver med lila text! :lol:
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2853
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Prepperdating?

Inlägg av Marie »

Charlie** skrev: 06 apr 2021 00:07
Marie skrev: 05 apr 2021 22:41 Då måste ni ju bjuda mig till bröllopet asså.... så kan jag ju nyttja riset jag bunkrat som har lite för nära bästföredatum. :mrgreen:
Opsecvarning!!! :nono:
Marie har en plan att kartlägga er!
...jag tror jag skrivit det förr att jag inte litar på någon som skriver med lila text! :lol:
:lol: hahahaha :lol: om jag skriver med röd text då... är det bättre? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Skriv svar

Återgå till "Familj,vänner, folk man känner och pöbeln."