Prepperdating?

Dom finns där, även efter det blir oroliga tider, men hur ska man hantera dom ?
Protect
Inlägg: 441
Blev medlem: 09 feb 2020 21:53

Re: Prepperdating?

Inlägg av Protect »

Marie skrev: 01 apr 2021 02:24
:hm: hmm... :hm: njae.. lite högre standard vill jag allt ha. *hahahaha* :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: [/color]
Okej, om jag höjer ribban litegrann och bjuder på bad i mitt ute-spa då, jag lovar att tafsa. :mrgreen:
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2820
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Prepperdating?

Inlägg av Marie »

Protect skrev: 03 apr 2021 17:04
Marie skrev: 01 apr 2021 02:24
:hm: hmm... :hm: njae.. lite högre standard vill jag allt ha. *hahahaha* :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: [/color]
Okej, om jag höjer ribban litegrann och bjuder på bad i mitt ute-spa då, jag lovar att tafsa. :mrgreen:
Det är kul att skoja loss ibland såhär på nätet. :mrgreen:
Det ska bli vääääldigt intressant o se om jag får svar från trådskaparen på min sista seriösa fråga till honom...
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
lupl

Re: Prepperdating?

Inlägg av lupl »

Att ha en partner är att kompromissa till minst 50%.
Då är frågan... är det att sänka sin beredskap eller höja den genom att finna en partner?
Användarens profilbild
Daltorpet
Inlägg: 813
Blev medlem: 06 maj 2019 01:40

Re: Prepperdating?

Inlägg av Daltorpet »

Marie skrev: 03 apr 2021 19:44
Protect skrev: 03 apr 2021 17:04
Marie skrev: 01 apr 2021 02:24
:hm: hmm... :hm: njae.. lite högre standard vill jag allt ha. *hahahaha* :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: [/color]
Okej, om jag höjer ribban litegrann och bjuder på bad i mitt ute-spa då, jag lovar att tafsa. :mrgreen:
Det är kul att skoja loss ibland såhär på nätet. :mrgreen:
Det ska bli vääääldigt intressant o se om jag får svar från trådskaparen på min sista seriösa fråga till honom...
Nu är inte jag trådskaparen och har redan fru men om jag skulle se en fördel med en datetråd här kontra en riktig datingsida så skulle det nog vara ur opsecsynpunkt. Skulle man fråga kvinnorna man chattar med eller skriva i sin presentation att man söker en prepperkvinna så har man eventuellt röjt lite. Dessutom om man får tro flashback så svarar bara ca var 1000:e kvinna på sådana sidor :lol:
lupl skrev: 03 apr 2021 21:05 Att ha en partner är att kompromissa till minst 50%.
Då är frågan... är det att sänka sin beredskap eller höja den genom att finna en partner?
Jag tycker helt klart att det är ett plus att ha en partner, iaf om man har en som passar en. Har man en som inte passar så är det nog definitivt att sänka sin beredskap. Enligt mig är det nog den allra viktigaste preppingen överlag, att välja rätt partner.
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2820
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Prepperdating?

Inlägg av Marie »

lupl skrev: 03 apr 2021 21:05 Att ha en partner är att kompromissa till minst 50%.
Då är frågan... är det att sänka sin beredskap eller höja den genom att finna en partner?
att leva är inte att enbart överleva... det är att man ska njuta av livet oxå. så och om det sänker beredskapen... livet är attan så mycket roligare när man är två. ;)
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
lupl

Re: Prepperdating?

Inlägg av lupl »

Marie skrev: 03 apr 2021 21:43
lupl skrev: 03 apr 2021 21:05 Att ha en partner är att kompromissa till minst 50%.
Då är frågan... är det att sänka sin beredskap eller höja den genom att finna en partner?
att leva är inte att enbart överleva... det är att man ska njuta av livet oxå. så och om det sänker beredskapen... livet är attan så mycket roligare när man är två. ;)
Helt rätt! Allt vi gör/äter/dricker är inte alltid det bästa för oss. Men de ska va gött o leva :notme:
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2820
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Prepperdating?

Inlägg av Marie »

Daltorpet skrev: 03 apr 2021 21:40 Nu är inte jag trådskaparen och har redan fru men om jag skulle se en fördel med en datetråd här kontra en riktig datingsida så skulle det nog vara ur opsecsynpunkt. Skulle man fråga kvinnorna man chattar med eller skriva i sin presentation att man söker en prepperkvinna så har man eventuellt röjt lite. Dessutom om man får tro flashback så svarar bara ca var 1000:e kvinna på sådana sidor :lol:
okej.... om de ens är medlemmar på en sådan sida.. jag har aldrig reggat mig på en dejtingsida faktiskt.
Opsec spricker ju iallafall om det är en dejtingsida eller här inne....
Nu kan jag ju bara utgå från mig själv..... Men OM jag skulle söka partner via internet, så börjar det ju med att man pratar o blir personlig då det är en fördel att veta tidigt om man bor nära varandra eller 400mil ifrån... där spricker opsec... sedan skulle jag aldrig gå på en blinddate med en man från internet utan att ens veta hans namn, vart han bor o hur den ser ut.... risken att råka illa ut när man träffar okända från nätet är högre än om man lär känna någon öga mot öga under tid. då kan det vara bra att en kompis eller en närstående vet vem man är ute med osv.. skulle något hända är det snabb info till polisen lixom.
Så det skulle ju vara lika dålig opsec på en dejtingsida eller om det skulle vara här inne. Men för min del kommer jag nog aldrig ens testa nätdejting.

Om det skulle bli en dejting forumsdel... hur många gäster kommer regga sig bara för att det är gratis dejtingsida. :up:
Fast ioförsig... forumet får ju gratis reklam. *hihihi* :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2820
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Prepperdating?

Inlägg av Marie »

lupl skrev: 03 apr 2021 21:54 Helt rätt! Allt vi gör/äter/dricker är inte alltid det bästa för oss. Men de ska va gött o leva :notme:
:up: :up: :up: :up: :up: precis... vi lever bara en gång och det är inte för evigt... så man måste passa på medans man kan... det kommer en dag när man inte kan leva livet längre på grund av ålder o sjukdom... och den dagen kan vara redan imorgon... skit händer snabbt ibland. :?
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
Daltorpet
Inlägg: 813
Blev medlem: 06 maj 2019 01:40

Re: Prepperdating?

Inlägg av Daltorpet »

Marie skrev: 03 apr 2021 21:59
Daltorpet skrev: 03 apr 2021 21:40 Nu är inte jag trådskaparen och har redan fru men om jag skulle se en fördel med en datetråd här kontra en riktig datingsida så skulle det nog vara ur opsecsynpunkt. Skulle man fråga kvinnorna man chattar med eller skriva i sin presentation att man söker en prepperkvinna så har man eventuellt röjt lite. Dessutom om man får tro flashback så svarar bara ca var 1000:e kvinna på sådana sidor :lol:
okej.... om de ens är medlemmar på en sådan sida.. jag har aldrig reggat mig på en dejtingsida faktiskt.
Opsec spricker ju iallafall om det är en dejtingsida eller här inne....
Nu kan jag ju bara utgå från mig själv..... Men OM jag skulle söka partner via internet, så börjar det ju med att man pratar o blir personlig då det är en fördel att veta tidigt om man bor nära varandra eller 400mil ifrån... där spricker opsec... sedan skulle jag aldrig gå på en blinddate med en man från internet utan att ens veta hans namn, vart han bor o hur den ser ut.... risken att råka illa ut när man träffar okända från nätet är högre än om man lär känna någon öga mot öga under tid. då kan det vara bra att en kompis eller en närstående vet vem man är ute med osv.. skulle något hända är det snabb info till polisen lixom.
Så det skulle ju vara lika dålig opsec på en dejtingsida eller om det skulle vara här inne. Men för min del kommer jag nog aldrig ens testa nätdejting.

Om det skulle bli en dejting forumsdel... hur många gäster kommer regga sig bara för att det är gratis dejtingsida. :up:
Fast ioförsig... forumet får ju gratis reklam. *hihihi* :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jo det har du nog rätt I förvisso. Tänkte om jag skulle se nog fördel så är det eventuellt så. Jag tror nog också att en dejtingtråd skulle vara lite överflödig här.

Jag är själv långt mycket mer för att träffa någon irl just med tanke på att det kan vara farligt att man inte vet vem som är i den andra änden. Men det kanske har med att göra att man tillhör den äldre skaran som träffade partner innan det vart populärt med datingsidor. Nu känns det nästan lite exotiskt om man hör ett par som inte träffats online.
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2820
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Prepperdating?

Inlägg av Marie »

Daltorpet skrev: 03 apr 2021 22:09
Jo det har du nog rätt I förvisso. Tänkte om jag skulle se nog fördel så är det eventuellt så. Jag tror nog också att en dejtingtråd skulle vara lite överflödig här.

Jag är själv långt mycket mer för att träffa någon irl just med tanke på att det kan vara farligt att man inte vet vem som är i den andra änden. Men det kanske har med att göra att man tillhör den äldre skaran som träffade partner innan det vart populärt med datingsidor. Nu känns det nästan lite exotiskt om man hör ett par som inte träffats online.
Jag har mina ljusa sidor o får till en poäng lite då o då....... även att jag inte är blondin längre *hahahaha* :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

och sedan är ju IRL dating mer romantiskt och det är pirrigt i magen o allt det där.. online så är man bakom en skärm... hur spännande är det lixom. s
åhh... jag sänder dig en nätkram :hug: ....... hur varm känns den mot en riktig lixom. ;)
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Skriv svar

Återgå till "Familj,vänner, folk man känner och pöbeln."