Outad bland okända

Dom finns där, även efter det blir oroliga tider, men hur ska man hantera dom ?
Användarens profilbild
FCR2
Inlägg: 763
Blev medlem: 07 maj 2019 13:39

Outad bland okända

Inlägg av FCR2 »

Lagom kul att bli presenterad på ett bröllop som "personen som är beredd på allt". Hoppas folk glömmer fort. Prepper var det enda ordet som saknades i presentationen.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Användarens profilbild
Daltorpet
Inlägg: 813
Blev medlem: 06 maj 2019 01:40

Re: Outad bland okända

Inlägg av Daltorpet »

Kan det vara så att det menas oskyldigt som typ att du hade en kapsylöppnare i bilen och att du vaknar mitt i natten och skjutsar vännerna från krogen etc etc?

Men i annat fall så tror jag att de flesta glömmer fort om de inte själva är preppers. Någon som inte orkar/vill vara förberedd bryr sig nog inte om en "foliehatt"
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10330
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Outad bland okända

Inlägg av bastard »

beklagar, att vara grå är inte fel ;)
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Tank
Inlägg: 1663
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: Outad bland okända

Inlägg av Tank »

Inte jättekul bland folk man inte känner :cry:

Bland folk jag känner, typ, kan man ibland få höra att "..Jag kommer till dig när det skiter sig, för du är ju beredd på alla :D "
Då brukar jag svara ett av två: "Absolut! Jag börjar skicka räkningen varje månad på din del i preppen! :lol: " Då blir dom inte så glada.
Eller " Jaha, tror du att du verkligen hittar ut till mig i buschen när allt är nedsläckt och mörkt och kallt? :sneaky: "

//Tank - inte alltid den snälle...
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2994
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Outad bland okända

Inlägg av maskros »

"Bara du tar med egen mat så är det ok." dödade den diskussionen.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3170
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Outad bland okända

Inlägg av Parabellum »

Detta med att "då kan jag och familjen komma hem till dig" har jag också fått bemöta.
Mitt svar har varit "det kommer finnas mycket lättare och säkrare sätt att få mat och vatten, än från mig" och där har frågandet slutat.
Varför skulle någon som lagt sina pengar på annat, få tillgång till det jag lagt mina pengar på?
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
somvanligt
Inlägg: 264
Blev medlem: 13 maj 2019 22:11

Re: Outad bland okända

Inlägg av somvanligt »

Problemet är när familj dyker upp. Det kan bli rätt mycket folk det när man räknar in sambons familj. :|
Vänligen observera: Misshandeln kommer fortsätta tills moralen förbättras.
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Outad bland okända

Inlägg av Charlie** »

Alla är vi ju lite olika. Jag skulle inte ta illa upp av att bli presenterad som killen som är beredd på allt. Jag har en jävla förmåga att hitta på olika lösningar på uppkomna problem så det är jag känd för. Men om jag skulle bli presenterad som prepper så skulle jag nog känna mig lite som en korkad foliehatt!

...därför håller jag igen munnen om att ja preppar och om mina förberedelser.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Dancecommander
Inlägg: 430
Blev medlem: 05 maj 2019 19:51

Re: Outad bland okända

Inlägg av Dancecommander »

Det är väl bara att säga ”nej” om det nu är ett problem vid shtf?
Jag hjälper gärna vänner med familj, kommer det någon obehörig så ser jag inget problem med att neka dem i dörren.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Tomtemor1
Inlägg: 203
Blev medlem: 07 jun 2019 18:40

Re: Outad bland okända

Inlägg av Tomtemor1 »

Jag får ångest av tanken, mina prepps är hemliga.
Jag bestämmer vem som får veta vad
Skriv svar

Återgå till "Familj,vänner, folk man känner och pöbeln."