Baofenger (igen)

Radio, kameror, larm och liknande.
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2514
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: Baofenger (igen)

Inlägg av xsive »

reboot skrev: 04 sep 2021 20:28 @xsive
Står "price includes VAT" under priset i annonsen på din länk också...........https://www.aliexpress.com/item/1005002096614490.html?
Du har helt rätt. Har jag fyllständigt missat :smack: :smack: :smack:
Inte konstigt dom går förbi tullverket... Me stupid
Dock är priserna fortsatt ok trots moms.
Kollade när jag nu laddade ner Invoice som man kan till varje order, Inte ens brytt mig öppna den tidigare.

6133c67f89e40422700661.jpg
6133c67f89e40422700661.jpg (7.01 KiB) Visad 1419 gånger
I started out with nothing, and still have most of it left
Ursus

Re: Baofenger (igen)

Inlägg av Ursus »

Tror jag kör på en UV5R; går alltid att skaffa fler/mer avancerade om så skulle önskas.

Tack! :hug:
mango
Inlägg: 391
Blev medlem: 30 aug 2019 22:24

Re: Baofenger (igen)

Inlägg av mango »

Oavsett tekniska specifikationer så uppskattar jag INTE apparater med 2 st sändarknappar tillsammans på sidan (för dualband), så dessa skulle jag undvika om det råkar finnas såna bland de du länkar till.
Användarens profilbild
entropi
Inlägg: 1486
Blev medlem: 06 maj 2019 05:32

Re: Baofenger (igen)

Inlägg av entropi »

mango skrev: 06 sep 2021 19:13 Oavsett tekniska specifikationer så uppskattar jag INTE apparater med 2 st sändarknappar tillsammans på sidan (för dualband), så dessa skulle jag undvika om det råkar finnas såna bland de du länkar till.
... Och jag tycker precis tvärt om :)
Man kan ha samma kanal på de två knapparna, fast sända med lägre styrka på den ena när man inte behöver så mycket räckvidd.
En annan funktion jag gillar är att man kan visa frekvensen nere och kanalens namn på den andra.
Survival
Honor
Liberty
Ursus

Re: Baofenger (igen)

Inlägg av Ursus »

Kom inte till skott med denna investering och nu är leveranstiderna åter månader på Amazon med flera.

Vilka likvärdiga alternativ (andra märken) finns och vilka svenska leverantörer tillhandahåller?
Ursus

Re: Baofenger (igen)

Inlägg av Ursus »

Nevermind, hittade på Röda Stjärnan och har beställt.
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3218
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Baofenger (igen)

Inlägg av Parabellum »

Jag kan via Amazon.se få hem en baufeng uv5r till torsdag.
Vilket Amazon beställer du ifrån?
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Ursus

Re: Baofenger (igen)

Inlägg av Ursus »

Parabellum skrev: 14 feb 2022 11:04 Jag kan via Amazon.se få hem en baufeng uv5r till torsdag.
Vilket Amazon beställer du ifrån?
Har beställt från röda stjärnan nu :) då kan jag också stödja ett svenskt företag, så win-win!
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3218
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Baofenger (igen)

Inlägg av Parabellum »

Ursus skrev: 14 feb 2022 11:10
Har beställt från röda stjärnan nu :) då kan jag också stödja ett svenskt företag, så win-win!
Helt rätt att stödja Svenska företag, även om det bara är absolut sista delen i en handels kedja. :up:
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Tank
Inlägg: 1679
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: Baofenger (igen)

Inlägg av Tank »

Om någon har tips om accar till baofengerna uvr9plus samt bf a58 år ni gärna dela :D De jag har hittat ligger på runt 500kr plus hem. En ny komplett enhet kostar bara lite till :hm:
Nope, funkar inte med uv5r tillbehören, har de mesta och har testat ;)

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Skriv svar

Återgå till "Kommunikation, Larm, Övervakning"