Kängor

Allt som inte platsar i andra kategorier av utrustning
Kolbjörn
Inlägg: 8
Blev medlem: 27 feb 2022 12:48

Re: Kängor

Inlägg av Kolbjörn »

Daltorpet skrev: 02 apr 2022 23:18 Jag kör numer på Viking Hunter GTX. Tycker att de är riktigt sköna. Skapligt styva också.
Är de för fodrade för att kunna ha en varm sommardag?
Kråka
Inlägg: 70
Blev medlem: 15 maj 2019 09:51

Re: Kängor

Inlägg av Kråka »

Kör ett par Lundhags Ranger alternativt Salomon Quest och ibland hederliga Tretorn gummistövlar.
Beror helt på vilken terräng jag ska vistas i.
Användarens profilbild
deadrabbit
Inlägg: 929
Blev medlem: 28 apr 2019 09:39

Re: Kängor

Inlägg av deadrabbit »

När jag körde väktare och ordningsvakt användes ECCO professional. Vid sidan om de körde jag privat dessa Asolo FSN 95 GTX som kan upplevas som kalla. Nu när jag slitit ut mina vardags adidas TERREX SWIFT R2 GORE-TEX HIKING SHOES blev det icebug haze rb9x gtx. Förväntar mig 3år inte mer. Än så länge håller Ecco ut.
3-3-3 Radio Plan
Användarens profilbild
somvanligt
Inlägg: 266
Blev medlem: 13 maj 2019 22:11

Re: Kängor

Inlägg av somvanligt »

Jag kör Lundhags Forest, norska arméns M77 och ett antal andra skodon som ett par Corcoran jump boots, exakt lika dana som USAs fallskärmsjägare hade under WWII. Sulorna är limmade, sydda och spikade och lädret är hårt som få. https://www.carolinashoe.com/CV1511
Vänligen observera: Misshandeln kommer fortsätta tills moralen förbättras.
Ursus

Re: Kängor

Inlägg av Ursus »

somvanligt skrev: 04 apr 2022 17:10 Corcoran jump boots, exakt lika dana som USAs fallskärmsjägare hade under WWII. Sulorna är limmade, sydda och spikade och lädret är hårt som få. https://www.carolinashoe.com/CV1511
:shock: Hoh, det är förbjudet att länka till porr på detta forum! :notme:

624b259e9ffc8679117410.jpg
624b259e9ffc8679117410.jpg (15.5 KiB) Visad 378 gånger
Användarens profilbild
somvanligt
Inlägg: 266
Blev medlem: 13 maj 2019 22:11

Re: Kängor

Inlägg av somvanligt »

Ursus skrev: 04 apr 2022 19:07
:shock: Hoh, det är förbjudet att länka till porr på detta forum! :notme:


624b259e9ffc8679117410.jpg
Det finns ju Svarta också 😉
Ingångna får ju den där luttrade looken och inte fullt så sexiga som nya, glänsande, oanvända på bild är (men jag förstår vad du menar, det var därför jag importerade dom).
Mina ingångna kängor ser ut såhär Bild1
Blid2
Bild3
Bild4
Vänligen observera: Misshandeln kommer fortsätta tills moralen förbättras.
Ursus

Re: Kängor

Inlägg av Ursus »

somvanligt skrev: 04 apr 2022 21:31
Ursus skrev: 04 apr 2022 19:07
:shock: Hoh, det är förbjudet att länka till porr på detta forum! :notme:


624b259e9ffc8679117410.jpg
Det finns ju Svarta också 😉
Ingångna får ju den där luttrade looken och inte fullt så sexiga som nya, glänsande, oanvända på bild är (men jag förstår vad du menar, det var därför jag importerade dom).
Mina ingångna kängor ser ut såhär Bild1
Blid2
Bild3
Bild4
Villhöver som fan :lol: Tror jag måste ta en allvarlig funderare på detta :mrgreen: :up:
Användarens profilbild
somvanligt
Inlägg: 266
Blev medlem: 13 maj 2019 22:11

Re: Kängor

Inlägg av somvanligt »

Ursus skrev: 05 apr 2022 20:17
Villhöver som fan :lol: Tror jag måste ta en allvarlig funderare på detta :mrgreen: :up:
Isåfall känner jag mig tvungen att snöra på dom så du får se hur de ser ut på. Det är ju mer hjälpsamt kom jag på. Men säg till om du får för dig att göra slag i saken för jag kan hjälpa med storlek då jag själv var tvungen att skicka tillbaka för att byta trots att jag mätte mina fötter och ställde frågan innan. Och sånt blir dyrt när man köper från staterna.
Snörade1
Snörade2
Snörade3
Vänligen observera: Misshandeln kommer fortsätta tills moralen förbättras.
Användarens profilbild
Omnivore
Inlägg: 898
Blev medlem: 30 apr 2019 05:28

Re: Kängor

Inlägg av Omnivore »

Vansinnigt läckra kängor. Den första bilden (osnörda) fick mig att tänka på en målning av Van Gogh. Såg att de finns i damstorlekar också men att beställa skor på nätet har aldrig funkat för mig med undantag av Vivaia men de är verkligen inte några vandringskängor. :)
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Användarens profilbild
somvanligt
Inlägg: 266
Blev medlem: 13 maj 2019 22:11

Re: Kängor

Inlägg av somvanligt »

Omnivore skrev: 07 apr 2022 08:12 Vansinnigt läckra kängor. Den första bilden (osnörda) fick mig att tänka på en målning av Van Gogh. Såg att de finns i damstorlekar också men att beställa skor på nätet har aldrig funkat för mig med undantag av Vivaia men de är verkligen inte några vandringskängor. :)
Dessa går ju såklart att vandra i, de är ju utomordentligt robusta och så, funkade för fallskärmsjägarna, men de är ju omoderna såtillvida att de inte har något vettigt grepp i sulan (saknar mönstring) och saknar modern dämpning (det sitter en dämpande del för hälen inuti kängan). Försöker man gå i en uppförsbacke med höstblöta löv så kan man stå på näsan. De gör sig ju snyggast/bäst med slimfit vilket innebär att man har ett par tunna ullstrumpor i. Man får inte plats med mer om de ska sitta sådär snyggt, och då blir det även begränsat vilka temperaturer man kan använda dom i. Ner till ett par plusgrader funkar tycker jag. De är inte funktionella skalkängor som mina M77 som man kan ha upp till tre sockor i och skifta sulor i och som med sin anpassningsbarhet kan användas året runt. Dessa jump boots är i modern tid bättre lämpade som paradkängor då :D
Vänligen observera: Misshandeln kommer fortsätta tills moralen förbättras.
Skriv svar

Återgå till "Övrig utrustning"