plastbroddar till bildäck

Allt från tung attackcykel till egen rymdfärja
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10523
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

plastbroddar till bildäck

Inlägg av bastard »

ex
https://www.biltema.se/bil---mc/biltill ... 2000041909

såg sådanna in action i veckan
int imponerad, eller
dom funkade inte överhuvudtaget, ren skit

bara så ingen köper sådant ens för att prova
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Fotogenmannen
Inlägg: 84
Blev medlem: 18 maj 2019 18:39

Re: plastbroddar till bildäck

Inlägg av Fotogenmannen »

Bra info. Jag har sådana liggande i bilen, men inte provat dem. Däremot har jag haft anledning att testa en annan Biltemaprodukt i samma kategori:

https://www.biltema.se/bil---mc/biltill ... 2000037504

De fungerade utmärkt i en lerig backe. Men det blir mycket hoppa ut och flytta mattorna när man kommit en bit. Och man bör tänka på att mattorna kan komma flygande bakåt (om man har medhjälpare).
Kurio
Inlägg: 162
Blev medlem: 14 maj 2019 22:18

Re: plastbroddar till bildäck

Inlägg av Kurio »

Jag provade såna på min förra vw golf, smällde av allihop mot troligen bromsoket. Har ett gäng i bilen (annan bil) och testat på planmark så de funkar i teorin. Hamnar jag sen i skiten så slänger jag väl på dem på vinst och förlust.
Har kompletterat däcken med skruvdubb istället.

Sett någramed lite mer kvalite än biltemas, safegrips. Verkar duga för att ta sig upp för en backe iaf
pelleprepper
Inlägg: 203
Blev medlem: 12 jun 2019 09:12

Re: plastbroddar till bildäck

Inlägg av pelleprepper »

Vad hände? Gick dom av eller?
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10523
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: plastbroddar till bildäck

Inlägg av bastard »

japp, så fort det blev lite grepp så rök dom sönder
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
Mohawk
Inlägg: 21
Blev medlem: 13 dec 2021 22:02

Re: plastbroddar till bildäck

Inlägg av Mohawk »

Har testat de broddarna från Biltema, som sägs håller de inte alls bra och går av snabbt - deras riktiga snökedjor är helt OK dock, och prisvärda om man ser på det. Men ja, dessa plastremmar är inget att ha alls.
Höjden av ironi är när en översvämning slår till och du sitter där med en vapenarsenal för att ta dig an 3:e världskriget och konserver för att hålla en mindre armé vid liv, men du äger inte en gummibåt...
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: plastbroddar till bildäck

Inlägg av Charlie** »

Varken broddarna eller antislirmattorna från Feltema funkar i snön. Antislirmattorna sköts iväg som projektiler. Livsfarligt om någon befunnit sig bakom bilen.
Problemet med min bil är att den är för låg och hänger sig i snön och då spelar det ingen roll om man har snökedjor heller. Jag funderar på att göra någon for av kilformade ramper av trä. 4 st ca 120 cm långa och höjden på ena änden ca 12 cm. Jag ska sätta ringar och hakar på dessa så att man kan koppla ihop dom mot varandra, så att man antingen kan backa rillbaka eller att man bara får upp bilen så att man kan skotta bort snön under bilen. Jag kom på detta i fjolvintras då det kom det 40 cm snö på några timmar och jag fastnade mitt på gatan då jag hade för låg fart.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Skriv svar

Återgå till "Fordon"