Forumet stängs under uppdatering idag fr. 1330 (klart)

Anslag från Admin och Mod som regler och påbud. Läs här innan du registrerar konto. Läs allt nytt här.
Användarens profilbild
entropi
Inlägg: 1486
Blev medlem: 06 maj 2019 05:32

Re: FORUMET STÄNGS UNDER UPPDATERING IDAG FR. 1330 (klart)

Inlägg av entropi »

En förändring är att mailen som kommer ut när bevakade trådar uppdaterats saknar sin ämnesrad.
Survival
Honor
Liberty
Användarens profilbild
jr_36
Inlägg: 1438
Blev medlem: 23 apr 2019 20:29

Re: FORUMET STÄNGS UNDER UPPDATERING IDAG FR. 1330 (klart)

Inlägg av jr_36 »

entropi skrev: 30 dec 2021 15:26 En förändring är att mailen som kommer ut när bevakade trådar uppdaterats saknar sin ämnesrad.
Ser det felaktigt/trasigt ut, eller bara som att de tagit bort det? Använder själv inte den funktionen, men skulle inte förvåna mig om att de tagit bort det tyvärr...
Din säkerhet & opsec är viktig, läs: viewtopic.php?t=202
Vi har en larmfunktion för allvarliga händelser, se: viewtopic.php?t=2283
Användarens profilbild
entropi
Inlägg: 1486
Blev medlem: 06 maj 2019 05:32

Re: FORUMET STÄNGS UNDER UPPDATERING IDAG FR. 1330 (klart)

Inlägg av entropi »

jr_36 skrev: 30 dec 2021 17:47
entropi skrev: 30 dec 2021 15:26 En förändring är att mailen som kommer ut när bevakade trådar uppdaterats saknar sin ämnesrad.
Ser det felaktigt/trasigt ut, eller bara som att de tagit bort det? Använder själv inte den funktionen, men skulle inte förvåna mig om att de tagit bort det tyvärr...
Någonstans (förmodligen i typ postfix/sendmail) sätts ämnesraden till
Inget e-postämne angavs.
- jag har allt på engelska, så jag skulle gissa att forumprogramvaran inte skickar någon ämnesrad, och att serverns MTA själv fyller i strängen.
Tidigare sattes subject till
Meddelande om svar på tråd — "<trådnamn>"
Survival
Honor
Liberty
EN brun böna
Inlägg: 975
Blev medlem: 05 maj 2019 20:29

Re: FORUMET STÄNGS UNDER UPPDATERING IDAG FR. 1330 (klart)

Inlägg av EN brun böna »

Blev utsparkad nyss och när jag skulle logga in igen så stod det att jag hade gjort för många felaktiga inloggningsförsök fast jag inte ens hunnit med det första än. Tog en stund att logga in
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2821
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: FORUMET STÄNGS UNDER UPPDATERING IDAG FR. 1330 (klart)

Inlägg av Marie »

EN brun böna skrev: 01 jan 2022 10:43 Blev utsparkad nyss och när jag skulle logga in igen så stod det att jag hade gjort för många felaktiga inloggningsförsök fast jag inte ens hunnit med det första än. Tog en stund att logga in
Be admins om de kan se i några loggar om någon annan försökt logga in med ditt användarnamn.
Jag vet inte vad det finns för loggar, men frågan är ju gratis. :mrgreen:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
jr_36
Inlägg: 1438
Blev medlem: 23 apr 2019 20:29

Re: FORUMET STÄNGS UNDER UPPDATERING IDAG FR. 1330 (klart)

Inlägg av jr_36 »

Om jag minns rätt sparar vi loggar för den aktuella månaden, då loggar behöver sparas för att statistiksystemet ska funkar (så vi har lite koll på besöksstatistik, eller vad som kostar bandbredd). Så när den behandlat loggen raderas den, dvs början på månaden raderar förra månads loggar. Forummjukvaran i sig sparar dock fortfarande ipadresser. Vi kollar loggarna om det händer igen, annars kanske om du skrev fel en gång, sen tryckte refresh (eller att din webbläsare återsände samma request ett par gånger) för att sidan laddade för långsamt kan ha orsakat det du beskrev.

Ska försöka hitta tid till att kolla att det inte är uppenbart fel att ämnesraden saknas, påminn mig om jag inte gjort det inom en månad eller nåt.
Din säkerhet & opsec är viktig, läs: viewtopic.php?t=202
Vi har en larmfunktion för allvarliga händelser, se: viewtopic.php?t=2283
Användarens profilbild
entropi
Inlägg: 1486
Blev medlem: 06 maj 2019 05:32

Re: FORUMET STÄNGS UNDER UPPDATERING IDAG FR. 1330 (klart)

Inlägg av entropi »

jr_36 skrev: 03 jan 2022 23:08
Ska försöka hitta tid till att kolla att det inte är uppenbart fel att ämnesraden saknas, påminn mig om jag inte gjort det inom en månad eller nåt.
Ingen fara på taket för min del
Survival
Honor
Liberty
Skriv svar

Återgå till "Anslagstavlan"