2022, din höjda beredskap

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Ursus

Re: 2022, din höjda beredskap

Inlägg av Ursus »

Har klämt och känt på några begagnade drillingar idag.
Går i tankarna att byta ut gammelkombin mot något med en extra hagelpipa, bara för att. En kula är oftast tillräckligt, men med hagel är ett andra skott aldrig en dålig idé att ha i beredskap.
Har alltid varit under uppfattningen att drillingen är ett osedvanligt tungt och klumpigt vapen med trippla pipor, men jag kanske var klenare som grabb när jag började intressera mig för jakt och först kom i kontakt med dessa. Visst var det en del tyngd i bössorna, men vissa vapen bär sin vikt bättre än andra (inte helt olikt ett antal kvinnor jag har varit med under åren :lol: ). Väldigt välbalanserade och smidiga. Bara för jävla synd att nya kostar X antal månadslöner.
Hmm... Måste fundera.

Utöver det har jag fått hem lite diverse friluftsutrustning från tacticalstore.se . Inget märkvärdigt, men kände att det var dags innan inflationen käkar upp allt levande. Kommer nog att bli det sista "prylköpet" på ett tag. Känner inte riktigt att det är roligt att spendera längre. Till och med en vanlig matkasse plus lite extra prepp börjar göra ont i plånkan.
busktraskarn

Re: 2022, din höjda beredskap

Inlägg av busktraskarn »

En vis man sade en gång, så länge man har bly i luften har man chansen. :D
Användarens profilbild
FCR2
Inlägg: 763
Blev medlem: 07 maj 2019 13:39

Re: 2022, din höjda beredskap

Inlägg av FCR2 »

Har övergett plastbackar för konserverna i källaren, uppställda på hyllor för bättre rotation och översyn.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10347
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: 2022, din höjda beredskap

Inlägg av bastard »

närmar sig slutet på äppeltorkningsperioden
har inte gjort så mycket som jag brukar, mitt fel då jag inte hunnit

för egen del så , stora och mjuka äpplen funkar inte i den handjagade äppelsvarven :oops:
så att vara ute i tid underlättar
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
WoodsmansLife
Inlägg: 131
Blev medlem: 13 apr 2021 08:57

Re: 2022, din höjda beredskap

Inlägg av WoodsmansLife »

Slaktat sista hönsen nu då höjda priser och höns inte är en bra ekvation. Höns rent ekonomiskt är en svår nöt att knäcka under den långa vintern i Norr med köpes foder.

Nu har vi en liten men kvalitativ mängd kött i frysen.
lupl

Re: 2022, din höjda beredskap

Inlägg av lupl »

Fick Winlink att funka efter mycket struuuuuuul.
Men med hjälp av en forumist här så fick jag till det. :hug:
( Med Winlink kan man skicka mail via hf-radio ).

https://en.wikipedia.org/wiki/Winlink
lupl

Re: 2022, din höjda beredskap

Inlägg av lupl »

Lastat in 3 pallar med guld.
Ursus

Re: 2022, din höjda beredskap

Inlägg av Ursus »

Den sista av de gamla gårdshäggarna är fälld, kapad, kluven och staplad. Blev drygt en halv kubik till.
Pentti.linkola
Inlägg: 53
Blev medlem: 26 apr 2022 08:57

Re: 2022, din höjda beredskap

Inlägg av Pentti.linkola »

Slog till på en Stihl 261. Känns som det blivit ganska viktigt att ha en extra just nu. Blev ett gäng servicekit till den också. Skyddsmask och 20 kg nötkött. Känns som vi är hyffsat redo för vintern nu. Säkert något jag inte tänkt på.
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2995
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: 2022, din höjda beredskap

Inlägg av maskros »

Lite prepps som datumet inte gått ut på har packats i kartonger och lämnats till Ukraina. Därmed fick vi möjlighet att köpa nya med utgångsdatum längre fram i tiden - och öka på mängderna något.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Låst

Återgå till "Ljugarbänken"