2022, din sänkta beredskap

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Användarens profilbild
Jakob
Inlägg: 625
Blev medlem: 11 maj 2019 18:29
Ort: KP

Re: 2022, din sänkta beredskap

Inlägg av Jakob »

Tog fram elverk nr.2 för att köra en vattenpump. Den startade inte, men läckte bensin. Förstoppning i förgasaren och bränselslangen murken.
Winter is coming
Non semper erit aestas.
3-3-3 Radio Plan
Användarens profilbild
Omnivore
Inlägg: 902
Blev medlem: 30 apr 2019 05:28

Re: 2022, din sänkta beredskap

Inlägg av Omnivore »

Vurpade med paketcykeln och skaffade mig en muskelsträckning. Inte så allvarlig men tillräcklig för att hindra mig från att göra en massa saker som jag borde göra: Rensa potatisland, rensa ogräs, rensa jordgubbsland och annat som kräver krypande. Skaffat antik promenadkäpp med mässingskrycka och liten dolk. 8-)
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
busktraskarn

Re: 2022, din sänkta beredskap

Inlägg av busktraskarn »

Omnivore skrev: 31 jul 2022 10:58 Vurpade med paketcykeln och skaffade mig en muskelsträckning. Inte så allvarlig men tillräcklig för att hindra mig från att göra en massa saker som jag borde göra: Rensa potatisland, rensa ogräs, rensa jordgubbsland och annat som kräver krypande. Skaffat antik promenadkäpp med mässingskrycka och liten dolk. 8-)
:wall: Toppenläge att öva in lite pannben, passa på att göra alla överdjävliga sysslor så man är redo för kärva tider i skarpt läge. :)
Kanske en skateboard under magen och kraffsa sig fram osv, man har inte förlorat förrän man gett upp.
Användarens profilbild
Omnivore
Inlägg: 902
Blev medlem: 30 apr 2019 05:28

Re: 2022, din sänkta beredskap

Inlägg av Omnivore »

busktraskarn skrev: 03 aug 2022 09:07 :wall: Toppenläge att öva in lite pannben, passa på att göra alla överdjävliga sysslor så man är redo för kärva tider i skarpt läge. :)
Kanske en skateboard under magen och kraffsa sig fram osv, man har inte förlorat förrän man gett upp.
:lol: En del saker kunde göras som tvätta och stryka. Sträckningen var inte allvarlig så det känns redan mycket bättre och jag jobbar på i grönsakslandet. Vinbärssaften är klar och nu skall krusbären plockas de snarstuckna rackarna *aj*
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: 2022, din sänkta beredskap

Inlägg av Charlie** »

Flyttade halva konservförrådet till jaktkojan. Det kommer att roteras under hösten
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2528
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: 2022, din sänkta beredskap

Inlägg av xsive »

Försökt köpa begagnad bil. Två allvarliga försök senaste veckan.
Prutat för hårt under vad säljaren kunnat acceptera vilket slutat med jag blivit utan. :(
Ett jäkla avvägande det där. Nåväl bara invänta att fler bilar kommer ut på marknaden.
I started out with nothing, and still have most of it left
Användarens profilbild
FCR2
Inlägg: 769
Blev medlem: 07 maj 2019 13:39

Re: 2022, din sänkta beredskap

Inlägg av FCR2 »

Fortfarande ved att klyva, trots det borde gjorts för 5 månader sedan, lär inte gå att använda i vinter, annat i extrem fall. Legat i mer än ett år och fortfarande inte torrt.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Ursus

Re: 2022, din sänkta beredskap

Inlägg av Ursus »

Jävla gorm kring alla prylar och deras kvalitet nuförtiden.

Köpte för några veckor sedan nya gummistövlar, märke Tretorn. Flaggskeppsmodell. Idag befanns högerstöveln läcka efter en tur i myren. När jag kommer hem och undersöker dem upptäcker jag en stor, öppen slits mellan sula och skaft. Kunde trycka igenom pekfingret utan större problem. Hur fabriken har kunnat missat det är ofattbart.

Ska in och byta hos handlaren i eftermiddag, men förbannat vad irriterad jag blir. Allt är bara kinaskräp idag och tillverkarna saknar helt kvalitetskontroll. Tretorn har mage att ta ett och ett halvt tusen för underproducerat skräp. Varför, o varför, måste alla renommerade märken alltid gå samma öde till mötes? Alltid skall marginalerna maxas genom att skicka produktionen till valfritt skitland, men priserna är desamma. Och sedan undrar man varför konsumenterna slutar köpa.

All denna vinstmaximering kommer att bli västvärldens fall. Vi saknar helt självrespekt på företagssidan.
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3021
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: 2022, din sänkta beredskap

Inlägg av maskros »

Känner igen det där, såväl i allmänhet som på specifikt gummistövlar. Dessutom höll de länge förr, nu "ruttnar" de snabbt. Iof har jag ingen koll på om det var något giftigt skit i dem förut, bildäck håller ju men är inte så nyttiga med långvarig hudkontakt har jag förstått.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
Omnivore
Inlägg: 902
Blev medlem: 30 apr 2019 05:28

Re: 2022, din sänkta beredskap

Inlägg av Omnivore »

Behöver verkligen nya gummistövlar till trädgården. Har funderat på Tretorn men nu vete fan. Finns det verkligen inga svensktillverkade stövlar längre? Eller finska? Jag har ett par gamla högklackade Nokia från 80-talet som fortfarande håller men de är inget för potatislandet :)
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Låst

Återgå till "Ljugarbänken"