Hur reagerar allmänheten om Rys-Ukr-Nato spårar ur?

Dom finns där, även efter det blir oroliga tider, men hur ska man hantera dom ?
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2506
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: Hur reagerar allmänheten om Rys-Ukr-Nato spårar ur?

Inlägg av xsive »

Marie skrev: 11 jan 2022 22:04 Min syster.. inte en aning.. LCHF kostval o andra hälsosaker o allmänt tjafs.. vi drar inte jämt en sekund.. :lol:
Oj, oj det var starka åsikter. :shock:
Man kaaaan kombinera prepping med LCHF i normalläge.
Bara glömma i kris såklart när proteiner är det som är svårast lagra.
I started out with nothing, and still have most of it left
bokmalen
Inlägg: 760
Blev medlem: 06 aug 2019 09:39

Re: Hur reagerar allmänheten om Rys-Ukr-Nato spårar ur?

Inlägg av bokmalen »

Marie skrev: 11 jan 2022 22:04 men asså JAG är hardcore människan i min omgivning. :shock: Du har ju ändå fått en bild av mig.... jag är ju ingen hardcore prepper lixom. :lol: :lol: Förstår du då hur illa det är asså. hahahahaha (:) :lol:
Mehhh, sabba inte min mentala bild av dig nu Blondie :rambo:
Jag är övertygad om att när zombieapokalypsen kommer så kommer du att stå där med slagträ i ena handen och köttyxa i andra. :lol:
I intend to live forever, or die trying to
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2770
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Hur reagerar allmänheten om Rys-Ukr-Nato spårar ur?

Inlägg av Marie »

xsive skrev: 11 jan 2022 22:25
Marie skrev: 11 jan 2022 22:04 Min syster.. inte en aning.. LCHF kostval o andra hälsosaker o allmänt tjafs.. vi drar inte jämt en sekund.. :lol:
Oj, oj det var starka åsikter. :shock:
Man kaaaan kombinera prepping med LCHF i normalläge.
Bara glömma i kris såklart när proteiner är det som är svårast lagra.
Det närmaste prepping jag sett min syster göra är att betala månadens kreditkort och köpa hem mat som räcker över helgen.... så hon... prepping... Det är troligare att Puttin skapar en öppen demokrati och drömmer om fred på jorden och delar ut mat och blommor till USAs befolkning. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2770
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Hur reagerar allmänheten om Rys-Ukr-Nato spårar ur?

Inlägg av Marie »

bokmalen skrev: 11 jan 2022 22:58
Marie skrev: 11 jan 2022 22:04 men asså JAG är hardcore människan i min omgivning. :shock: Du har ju ändå fått en bild av mig.... jag är ju ingen hardcore prepper lixom. :lol: :lol: Förstår du då hur illa det är asså. hahahahaha (:) :lol:
Mehhh, sabba inte min mentala bild av dig nu Blondie :rambo:
Jag är övertygad om att när zombieapokalypsen kommer så kommer du att stå där med slagträ i ena handen och köttyxa i andra. :lol:
*hahahaha* :lol: :lol: :lol: :lol: Jag fick en sååååådan flashback till när en barndomsvän till mig sa... Fan Marie.. du sabbar hela min fantasi om blondiner, att de är dumma, naiva och gör som jag vill. :lol: :lol: :lol: :lol:

EDIT: Nu kom jag på responsen jag trösta kompisen med... Jag hade svart underhår o några svarta slingor när han kläckte kommentaren... Så jag sa... Du kan ju trösta dig med att jag har ju artificiell intelligens. :notme:

hmm.. :hm: jag kan ju laga mat och hantera knivar.... så jag får väl sno den braiga kommentaren från Under belägring Citat Casey Ryback: Nobody beats me in the kitchen :lol: :lol: :lol: :lol:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Hur reagerar allmänheten om Rys-Ukr-Nato spårar ur?

Inlägg av Charlie** »

Marie skrev: 11 jan 2022 22:04 ...sedan ett par akademiker som bryr sig mer om vetenskapliga publikationer än att det finns en värld utanför bubblan..
Akta dig j*****t noga för dessa!
En del är skitfarliga bad ass preppers! :nono: :rambo: :notme:
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
Timmerstugan
Inlägg: 160
Blev medlem: 08 okt 2021 14:27

Re: Hur reagerar allmänheten om Rys-Ukr-Nato spårar ur?

Inlägg av Timmerstugan »

Jag såg en intressant video om masspsykos..

lite kortfattat, de flesta är ensamma och saknar mening samtidigt som vi är extremt oroade för klimatförändringar och inte nog med det, en dödlig pandemi. I detta läget så spelar det ingen roll vem som kliver fram med vilken lösning som helst. Den stora massan kommer att haka på för att känna solidaritet och mening med livet. Även om det innebär att vi behöver döda allt hot till den lösning som presenteras.

När den stora massan springer åt ett håll utan rationellt tänkande kallas det masspsykos (vad jag förstod). Jag tycket det är värt att tänka på, rationellt. Obs! Om du inte förstår vad jag försöker kommunicera kan det bero på att du befinner dig i masspsykos. :mrgreen:


[1] https://rumble.com/vs9i5e-professor-mat ... hosis.html
Tank
Inlägg: 1663
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: Hur reagerar allmänheten om Rys-Ukr-Nato spårar ur?

Inlägg av Tank »

Timmerstugan skrev: 12 jan 2022 14:38 Jag såg en intressant video om masspsykos..

lite kortfattat, de flesta är ensamma och saknar mening samtidigt som vi är extremt oroade för klimatförändringar och inte nog med det, en dödlig pandemi. I detta läget så spelar det ingen roll vem som kliver fram med vilken lösning som helst. Den stora massan kommer att haka på för att känna solidaritet och mening med livet. Även om det innebär att vi behöver döda allt hot till den lösning som presenteras.

När den stora massan springer åt ett håll utan rationellt tänkande kallas det masspsykos (vad jag förstod). Jag tycket det är värt att tänka på, rationellt. Obs! Om du inte förstår vad jag försöker kommunicera kan det bero på att du befinner dig i masspsykos. :mrgreen:


[1] https://rumble.com/vs9i5e-professor-mat ... hosis.html
Puh! jag är inte ensam och saknar inte mening med livet och kunde förstå din text. Är jag räddad då? :?

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Användarens profilbild
Timmerstugan
Inlägg: 160
Blev medlem: 08 okt 2021 14:27

Re: Hur reagerar allmänheten om Rys-Ukr-Nato spårar ur?

Inlägg av Timmerstugan »

Japp, du klarar dig. :up:

Jag ångrar som vanligt att jag skrev en post. :smack:
Den var inte riktad till någon, fast jag använde "du".
Tank
Inlägg: 1663
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: Hur reagerar allmänheten om Rys-Ukr-Nato spårar ur?

Inlägg av Tank »

Timmerstugan skrev: 12 jan 2022 15:23 Japp, du klarar dig. :up:

Jag ångrar som vanligt att jag skrev en post. :smack:
Den var inte riktad till någon, fast jag använde "du".
Haha! :lol:
Ingen fara, klart du skall dela med dig! :up:
Ibland får man busa lite, kolla bara på Marie....

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Användarens profilbild
Timmerstugan
Inlägg: 160
Blev medlem: 08 okt 2021 14:27

Re: Hur reagerar allmänheten om Rys-Ukr-Nato spårar ur?

Inlägg av Timmerstugan »

En annan intressant infallsvinkel på "Hur är folk?". :notme:

Tänk på din närmaste vän, vilken subreddit vet du att han/hon använder?
Sök på relaterade subreddits här [1].
Det är troligt att din vän också är i dessa subreddits. :lol:

[1]
https://subredditstats.com/subreddit-us ... s/preppers
https://subredditstats.com/subreddit-us ... vaccinated
https://subredditstats.com/subreddit-us ... eopolitics
Skriv svar

Återgå till "Familj,vänner, folk man känner och pöbeln."