Är det en bra grund för oss som räknar med att fly hemmet med en ryggsäck och vapnet i näven?

Hur menar du "Ingen som hållit i ett metspö förr kommer med"? De som vunnit hittills har varit erfarna. Clay Hayes som jag följt i många år på youtube vann ju sist, han vet ju verkligen vad han håller på med.bokmalen skrev: 17 jan 2022 09:06 Den enda prepp-relaterade "tävling" som jag skulle vilja ställa upp i är Alone.
Nu kommer det ju aldrig att hända:
- Ingen människa kapabel att hålla ett jobb, ens städjobb, är diskvalificerade, för hur kan man söka semester "en vecka eller tio"
- Ingen som hållit i ett metspö förr kommer med
Och skulle man försöka skriva ett brev och anmäla sig, där man utger sig för att vara stadsbo ut i fingersptsarna som undrar var fiskpinnen sitter på fisken och hur potatisbuskarna ser ut, så får man ju istället problem med OPSEC om man kommer med.
- Ingen som vet varför asfalten är grön kommer med
Visst Hayes verkar vettig, men jag ser nog personer som honom och Zachary Fowler mer som undantagen som bekräftar regeln.vantohal skrev: 17 jan 2022 09:42 Hur menar du "Ingen som hållit i ett metspö förr kommer med"? De som vunnit hittills har varit erfarna. Clay Hayes som jag följt i många år på youtube vann ju sist, han vet ju verkligen vad han håller på med.
Japp, kan bara hålla med!Ongrid skrev: 17 jan 2022 10:52 Jag tänker att mångsidighetsträning som oftast är en förutsättning för dessa lopp är rätt typ av träning för nån som vill kunna överleva i olika svåra förhållanden. Själv har jag provat en del av dessa och får väl konstatera att det är kul som fan![]()