Kosttillskott

Personlig självutveckling och fysisk träning avhandlas här inne.
Användarens profilbild
vantohal
Inlägg: 232
Blev medlem: 19 jan 2020 20:30

Kosttillskott

Inlägg av vantohal »

Ett ämne som kanske är tabu här?

Jag tänker mig att det inte är helt bra att göra sin fysik beroende på vilka tillskott man har tillhanda, men enligt mig kan de absolut hjälpa till när man vill nå sina träningsmål.

Jag tar kreatin varje dag, ingen de-load, och har gjort det i tre år eller så nu. Inga njurproblem eller håravfall och sådant som jag läst om. Jag tar en multivitamin, fiskolja, proteintillskott och ecdysterone. Jag har testad andra genom åren men de har varit verkningslösa eller iallafall har effekten varit minimal. Min nuvarande stack känner jag att den faktiskt har effekt, jag är ändå 40+ och får fortfarande resultat, om än långt ifrån vad jag fick när jag var yngre.
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2995
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Kosttillskott

Inlägg av maskros »

55+ här, har i flera år ätit vitamin + mineraltabletter några gånger i veckan. Förutom att vi har generellt dåligt med Selen i maten i Sverige så är min mathållning inte fantastisk så för att minska risken för bristsjukdomar tar jag några såna i veckan. Vet inte om det varit någon skillnad utan.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Ursus

Re: Kosttillskott

Inlägg av Ursus »

Magnesium två gånger per dag, annars far hjärtrytmen åt helvete så småningom. Ser inte fram emot en svält-SHTF i och med detta faktum. (OK, inte så farligt, men får palpitationer och en hel del extraslag emellanåt om jag inte är full av magnesium)

Någon zink slinker ned med ojämna mellanrum.

Annars Multi-Man mer sporadiskt. Verkar hålla migränepisoder på avstånd av okänd anledning. Troligtvis B-vitaminerna, som någon föreslog i annan tråd.
EN brun böna
Inlägg: 970
Blev medlem: 05 maj 2019 20:29

Re: Kosttillskott

Inlägg av EN brun böna »

Jag har låga värden av fosfor så tar kapslar med fosfor, kalium, natrium, kalcium och magnesium.
Sedan tar jag lite Q10 och zink.
D-vitamin och b-vitaminer samt fiskolja.
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3170
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Kosttillskott

Inlägg av Parabellum »

Morgan och cola, för att jag har på tok för mycket blod i mitt spritomlopp! :twisted:
Bara skojade lite. :smack:
Jag tar zink, magnesium, krillolja och D vitamin och anledningen till detta är att min hustru säger det. ;)
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
entropi
Inlägg: 1479
Blev medlem: 06 maj 2019 05:32

Re: Kosttillskott

Inlägg av entropi »

Inte tycker jag kosttillskott är tabu här.

D-vitamin vintertid eller om jag är för lite utomhus.
Zink
C-vitamin på morgonen ibland om jag känner mig trött
Survival
Honor
Liberty
lupl

Re: Kosttillskott

Inlägg av lupl »

B12,C,D-vitamin.
Zink lite sporadiskt.
Järn… men den tycker inte magen om, äter för lite mat som innehåller det.
What to do…
Användarens profilbild
BarbaryanKvlt
Inlägg: 136
Blev medlem: 11 jan 2020 23:00

Re: Kosttillskott

Inlägg av BarbaryanKvlt »

Paltbröd. Mal till pulver ha ner lite i gröten eller filen.
Användarens profilbild
Omnivore
Inlägg: 887
Blev medlem: 30 apr 2019 05:28

Re: Kosttillskott

Inlägg av Omnivore »

Fyller 70 i sommar. Började ta extra D-vitamin på Dr Campbells rekommendation innan pandemin officiellt var en pandemi för drygt två år sedan. Tar även MSM med C-vitamin och Omega-3. En av varje dagligen till frukost med prepperforumet. :)
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Användarens profilbild
vantohal
Inlägg: 232
Blev medlem: 19 jan 2020 20:30

Re: Kosttillskott

Inlägg av vantohal »

Omnivore skrev: 19 jan 2022 09:36 Fyller 70 i sommar. Började ta extra D-vitamin på Dr Campbells rekommendation innan pandemin officiellt var en pandemi för drygt två år sedan. Tar även MSM med C-vitamin och Omega-3. En av varje dagligen till frukost med prepperforumet. :)
Hur tar du din D-vitamin? Jag tar fiskolja, jag läste att D-vitamin tas upp bäst med fett?
Skriv svar

Återgå till "Bästa versionen av dig"