Biltema / IKEA uppladdningsbara NiMH-batteri

Energiproduktion och energihushållning för bostaden.
Hur gör vi för att nå självförsörning i detta viktiga ämne?
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3170
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Biltema / IKEA uppladdningsbara NiMH-batteri

Inlägg av Parabellum »

Har kört länge på IKEAs vita 2450 AA och 900 AAA och är väldigt nöjd med dessa.
Nu har de bytt ut dessa för en tid sedan och dessa är säkert också bra.
Priset har gått upp något om jag inte mins fel, men höjningen är inte direkt dramatiskt.
Jag kollade runt lite då man ändå har lite Smålännings blod i sig och då fann jag att Biltema har 4st 2450 mAh för 65:- https://www.biltema.se/kontor---teknik/ ... 2000041809

Är det någon här som köpt och provat kapaciteten på Biltemas och eller IKEAS nyare ?
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
EN brun böna
Inlägg: 970
Blev medlem: 05 maj 2019 20:29

Re: Biltema / IKEA uppladdningsbara NiMH-batteri

Inlägg av EN brun böna »

Används i hörselskydden för radio och telefonkontakt dagligen. Har ett par omgångar så ett på laddning och ett i hörselskydden. 8-10 timmar åt gången inget ovanligt , klarar då ett par dagar utan att byta. Beror lite på hur högt tryck det varit på telefonen, det är det som drar ur mest.
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3170
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Biltema / IKEA uppladdningsbara NiMH-batteri

Inlägg av Parabellum »

EN brun böna skrev: 30 jan 2022 19:03 Används i hörselskydden för radio och telefonkontakt dagligen. Har ett par omgångar så ett på laddning och ett i hörselskydden. 8-10 timmar åt gången inget ovanligt , klarar då ett par dagar utan att byta. Beror lite på hur högt tryck det varit på telefonen, det är det som drar ur mest.
Vilka batterier är det du använder, Biltemas eller IKEAS 2450 mAh?
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
EN brun böna
Inlägg: 970
Blev medlem: 05 maj 2019 20:29

Re: Biltema / IKEA uppladdningsbara NiMH-batteri

Inlägg av EN brun böna »

Ojdå förlåt glömde skriva. Biltemas.
Mulle
Inlägg: 34
Blev medlem: 15 maj 2019 20:34

Re: Biltema / IKEA uppladdningsbara NiMH-batteri

Inlägg av Mulle »

Har köpt IKEA:s nya AAA och använt dem med mycket bra resultat. Jag är nöjd med dessa.
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3170
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Biltema / IKEA uppladdningsbara NiMH-batteri

Inlägg av Parabellum »

Hittade en bra jämförelse video på IKEAs batterier i går kväll för den som är intresserad. https://youtu.be/JJRbARg7EpU
Får nog ta och köpa några Biltema batterier och göra några enklare tester så man kan jämföra. :hm:
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
Vattendrag
Inlägg: 253
Blev medlem: 10 jul 2020 15:22
Ort: odox

Re: Biltema / IKEA uppladdningsbara NiMH-batteri

Inlägg av Vattendrag »

De bästa jag har förutom IKEA av den äldre typen är Andersson 2700mAh AA från NetOnNet. Funkar bra och har haft dem i flera år och kör min datormus på dem. Mindre bra funkar Energizer 2000mAh, de har inte den kapaciteten. Har även ett par Varta 2200mAh, de är rätt bra.
Skriv svar

Återgå till "Energi"