The Last of the V8 BOV:s

Allt från tung attackcykel till egen rymdfärja
Ursus

The Last of the V8 BOV:s

Inlägg av Ursus »

Ingen seriös tråd; men anser mig ha tillräckligt med inlägg och pondus för att få deviera lite.

Råkade titta på The Road Warrior häromdagen. En av mina favoriter, och en av de filmer som i min yngsta ungdom väckte mitt intresse för överlevnad och mek. Huvudattraktionen är ju given:

61f81aabec5db634042294.jpg
61f81aabec5db634042294.jpg (82.92 KiB) Visad 984 gånger

Suck... A girl can only dream :cry: Då skulle banditerna på E4:an få kämpa med sina postapokalyptiska Priusar.

Kanske att man skulle skanna Blocket en sväng och fixa nån gammal V8 i bruksskick. Bara för att pilla i och modda.
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2854
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: The Last of the V8 BOV:s

Inlägg av Marie »

Utgå från en el-camino, sedan kortar du överhänget bak och höjer den 1-2tum så du kan ha lite större däck.. lämmen bak kan du förstärka så den klarar beskjutning så tankarna är skyddade. Hasplåtar i stål för att klara en IED och stålplåt i dörrarna för att klara sido projektiler. ;)
Sedan en storvinst på lotto för att kunna bygga det. :mrgreen:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Ursus

Re: The Last of the V8 BOV:s

Inlägg av Ursus »

Marie skrev: 31 jan 2022 18:33 Sedan en storvinst på lotto för att kunna bygga det. :mrgreen:
Där ligger det stora problemet :lol: Alla dessa penningar som skall krävas hela tiden!

Jaja, man får väl dra iväg med elscooter från zombisarna i framtiden då :zombie:
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2854
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: The Last of the V8 BOV:s

Inlägg av Marie »

Ursus skrev: 31 jan 2022 18:35
Marie skrev: 31 jan 2022 18:33 Sedan en storvinst på lotto för att kunna bygga det. :mrgreen:
Där ligger det stora problemet :lol: Alla dessa penningar som skall krävas hela tiden!

Jaja, man får väl dra iväg med elscooter från zombisarna i framtiden då :zombie:
:hm: solceller på ryggen då eller? med tanke på eluttag lär nog vara ganska strömlösa om zombierna tagit över. (:) :lol:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3275
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: The Last of the V8 BOV:s

Inlägg av Parabellum »

Man bör utgå från en Ford Falcon XB GT Coupe (originalet) och sen göra allt du skriver Marie! :D
De ända ändringarna som är nödvändiga efter det är:
  • Mantlade bränsle tankar med ARMOX Advance
  • Dubbel tub NOS system
  • Kompressor för vardags körning
  • Punkteringsfria däck (bättre än dom som säk använder med tanke på Vilks)
  • Styvare fjädrar och stötdämpare.
  • Teflon bussningar och styvare krängningshämmare.
  • ARMOX Advance plåtar i dörrar och skärmar samt gälade för fönsterna och fronten.
  • Rejäl med LED strålkastare och arbetsbelysning.
  • Liten tak korg för lite kompletterande utrustning.
  • Och avslutningsvis två små gulliga fast monterade KSP 58or, en fram och en bak.
Fast en orginal SKODA pickis är nog närmre verkligheten för min del. :oops: :lol:
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2854
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: The Last of the V8 BOV:s

Inlägg av Marie »

Mitt ämne blir att utgå från min jeep grand cherokee..
Jag behöver bara adda hasplåtar, bullguards kofångare och dörrplåtar.. jaa o sätta tanken mindre sårbart. Jag har 200hk nu, men boosta upp 100till är inget jätte projekt. :notme:
Lyse idag är 8x55watt xenon extraljus och 80/100watt huvudstrålkastare... så jag behöver inte mer ljus............... :hm: tror jag

Edit
Nät för fönstren såklart så stenkastare hålls borta.. eller fällbar jalusi som är skottsäker o kameror för 360grader så det går att köra med dem nedfällda. :zombie:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Ursus

Re: The Last of the V8 BOV:s

Inlägg av Ursus »

Faktiskt så skulle ju solceller plus elbil vara ett riktigt långsiktigt tänk för TEOTWAWKI. Det skall krävas mycket för att producera bensin, men ett gäng solpaneler lär ju räcka länge om man inte pajar dem.

Men inte lika manligt 8-) Man måste ju möta SHTF in style
Användarens profilbild
Kardinal
Inlägg: 618
Blev medlem: 20 jun 2019 20:08

Re: The Last of the V8 BOV:s

Inlägg av Kardinal »

Slava Ukraini!
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2854
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: The Last of the V8 BOV:s

Inlägg av Marie »

Då batterier har ett bästföredatum oxå, så kommer det bli brist på dem oxå.. så konstruktionen måste vara att du kan köra direkt från panelerna till motorn.. då blir det lite som i slutet av filmen Pitch black https://www.imdb.com/title/tt0134847/ där man får anpassa körningen medans det är ljust.. och när mörkret faller så kommer zombiesarna ifatt. :zombie: ..... dock är det aliens som kommer ikapp dem i filmen. :alien:
Sevärd film. :D :up:

Edit.
På tal om sevärd, så ska man se treologin som börjar med Pitch Black (2000). Sedan The Chronicles of Riddick (2004) och sist Riddick (2013) Väldigt bra filmer. :mrgreen:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Ursus

Re: The Last of the V8 BOV:s

Inlägg av Ursus »

Hamnade i ett kaninhål på tuben:

https://youtu.be/vcn5lDhNOkI

Vem behöver musik egentligen när det finns åtta cylindrar och raka rör?
Skriv svar

Återgå till "Fordon"