Skärskyddshandskar?

Allt som inte platsar i andra kategorier av utrustning
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3224
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Skärskyddshandskar?

Inlägg av Parabellum »

Detta är nog ingen skärskyddshandske, utan en vibbrationshandske.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
Kardinal
Inlägg: 613
Blev medlem: 20 jun 2019 20:08

Re: Skärskyddshandskar?

Inlägg av Kardinal »

maskros skrev: 04 feb 2022 22:30 Sitter och tittar på olika handskar med skärskydd.
De ska funka att ha till vardags men måste inte se ut som helt vanliga handskar.
De ska vara varmare än att vara utan.
Maxpris 750 ink moms.
Förslag?
När jag ser länkar till motorsågshandskar och liners inser jag att jag kanske helt missat vad du tänkt använda dessa till? Är syftet att kunna försvara dig eller liknande? Om så är fallet känns det som att gå över bron för att hämta vatten att försöka använda vissa typer av produkter för ett syfte de inte är avsedda för, när det finns produkter exakt för detta syfte. Köp ett par handskar som är avsedda att användas på det sätt du tänkt. Oavsett om det nu är i slaktboden, till motorsågen eller för självförsvar.
Slava Ukraini!
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3010
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Skärskyddshandskar?

Inlägg av maskros »

Jag bor på landet och har handskar i jackfickan, alltid. När jag gillar ett par handskar har jag gärna på mig dem både när jag är i skogen, i traktorn och i stan. Jag har handskar som funkar så men de har inte skärskydd. Nu tänkte jag försöka hitta ett par handskar som funkar till allt, inklusive skärskydd. Är handskarna bekväma har jag inga problem att knalla runt med motorsågshandskar, montagehandskar eller trädgårdshandskar, för den delen går även ett par vanliga hållbara getskinnshandskar bra men de tenderar att dö rätt snabbt när jag är hemma.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
Kardinal
Inlägg: 613
Blev medlem: 20 jun 2019 20:08

Re: Skärskyddshandskar?

Inlägg av Kardinal »

maskros skrev: 06 feb 2022 12:36 Jag bor på landet och har handskar i jackfickan, alltid. När jag gillar ett par handskar har jag gärna på mig dem både när jag är i skogen, i traktorn och i stan. Jag har handskar som funkar så men de har inte skärskydd. Nu tänkte jag försöka hitta ett par handskar som funkar till allt, inklusive skärskydd. Är handskarna bekväma har jag inga problem att knalla runt med motorsågshandskar, montagehandskar eller trädgårdshandskar, för den delen går även ett par vanliga hållbara getskinnshandskar bra men de tenderar att dö rätt snabbt när jag är hemma.
I så fall skulle jag satsa på dessa: https://www.mechanix.com/us-en/welding- ... ing-gloves

De lär funka till det mesta utan att sticka ut allt för mycket.
Slava Ukraini!
Skriv svar

Återgå till "Övrig utrustning"