Ny uniform

Användarens profilbild
Timmerstugan
Inlägg: 160
Blev medlem: 08 okt 2021 14:27

Re: Ny uniform

Inlägg av Timmerstugan »

Har inte så mycket att tillägga efter bra kommentarer som:
En uniform skall inge respekt.
Jag gillar att det är Gore-tex och ull-underställ.
Vinter-konfigurationen ser jäkligt mysig ut. Men seriöst, djungeln och öken.
Vem vet, vi kanske har öken här uppe snart. :lol: .. eller djungel.

Men var fan är den svenska flaggan!
Taskigt om vi ryker ihop med Norge.
- Hur mår du?
- Jeg føler meg bra.
- Fel svar. ... :-g
Användarens profilbild
Kardinal
Inlägg: 613
Blev medlem: 20 jun 2019 20:08

Re: Ny uniform

Inlägg av Kardinal »

Tank skrev: 09 feb 2022 20:37
Lagom salta Hv gubbar utan BOA? :notme:
Det chefen inte ser... :notme:

//Tank
chefen är se nu...
Slava Ukraini!
mango
Inlägg: 391
Blev medlem: 30 aug 2019 22:24

Re: Ny uniform

Inlägg av mango »

Har personligen aldrig sett nåt direkt fel i att vare sig vpl:s eller hv:s egna tolkningar av personlig utrustning, inom rimlighetens gränser.
Fö ser uniformssystemet lovande ut, saknar dock en midjekort värmejacka på max 700 g, samt shorts.
Blev en gång tilldelad shorts (som vad jag tror), kallades m93, inom US.

Delar även Ursus tankar om huva!
Dancecommander
Inlägg: 430
Blev medlem: 05 maj 2019 19:51

Re: Ny uniform

Inlägg av Dancecommander »

Jag tycker att det ser bra ut, spontant. Återstår att se hur slutresultatet blir med camon. Armbågsskydd vore ju en bra grej, om det nu inte finns på denna variant. Knäskydd i all ära, men att slå i cp-nerven i armbågen är sådär.

Gällande väst så är det ett måste att ha en bekväm och tajt tröja under. Veck skaver, och du blir rejält varm. Gällande huruvida alla soldater ska ha plattor så verkar det ju märkligt om de skulle sakna det, precis all personal utrustning sätts på västen, eventuellt förutom pistol och kniv, även om jag sett detta också.
Jag vet inte om det gamla åbäket i grått som skyddade mot sekundärsplitter finns kvar, men den var hursomhelst skit på alla sätt.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Skriv svar

Återgå till "Kläder"