om det blir elände i ukraina

Tänk efter före, och gör det här
Användarens profilbild
Kardinal
Inlägg: 613
Blev medlem: 20 jun 2019 20:08

Re: om det blir elände i ukraina

Inlägg av Kardinal »

Marie skrev: 12 feb 2022 15:28
Värsta scenariot... Det som verkligen kan bli ett problem med IT biten, det är om USA, Nato och EU skulle få någon dille att gå in i Ukraina blackops för understöd o sabotage mot ryssen och ryssen härsknar till o klipper alla internetkablar som ligger på de olika havsbottnarna.
Världen kommer ju inte stanna av då börser o allt kommer gå över via satellitkommunikation.. Men trafiken kommer bli privilegierad så vi vanliga döda kan ju glömma internet.. dock kommer vi fortfarande kunna logga in på svenska sajter och närliggande länder som vi har kablar över via marken.
Vi kommer bara bli primär måltavla om vi lägger näsan i blöt o skickar understödstrupper till Ukraina.. och vi alla vet att det kommer inte ske med vårat superstarka försvar vi har idag, så det är lugnt. 8-)
Var det ni som flydde över medelhavet? Hur kommer det påverka oss levande? :D

I övrigt tror jag att Ryssland kommer rikta stora delar av sin cyberförmåga mot Västeuropa. Inte mot USA.

Väst tror att Putins plan är att återuppbygga ett imperium, och de har såklart rätt. Men jag tror inte att han är i den fasen nu. Först måste han destabilisera EU och splittra NATO.
Slava Ukraini!
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2815
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: om det blir elände i ukraina

Inlägg av Marie »

Kardinal skrev: 12 feb 2022 19:58
Marie skrev: 12 feb 2022 15:28
Värsta scenariot... Det som verkligen kan bli ett problem med IT biten, det är om USA, Nato och EU skulle få någon dille att gå in i Ukraina blackops för understöd o sabotage mot ryssen och ryssen härsknar till o klipper alla internetkablar som ligger på de olika havsbottnarna.
Världen kommer ju inte stanna av då börser o allt kommer gå över via satellitkommunikation.. Men trafiken kommer bli privilegierad så vi vanliga döda kan ju glömma internet.. dock kommer vi fortfarande kunna logga in på svenska sajter och närliggande länder som vi har kablar över via marken.
Vi kommer bara bli primär måltavla om vi lägger näsan i blöt o skickar understödstrupper till Ukraina.. och vi alla vet att det kommer inte ske med vårat superstarka försvar vi har idag, så det är lugnt. 8-)
Var det ni som flydde över medelhavet? Hur kommer det påverka oss levande? :D

I övrigt tror jag att Ryssland kommer rikta stora delar av sin cyberförmåga mot Västeuropa. Inte mot USA.

Väst tror att Putins plan är att återuppbygga ett imperium, och de har såklart rätt. Men jag tror inte att han är i den fasen nu. Först måste han destabilisera EU och splittra NATO.
:lol: hahahaha :lol: vi vanliga dödliga skulle jag ju skrivit... Dyslexi kan bli riktigt zombie :zombie: skojigt.. Levande död vill jag nog inte vara. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

EDIT
Fast ioförsig... frågar man mina ex och mina nära vänner, så kommer de skrika i kör att jag ÄR levande död innan jag fått mina första koppar kaffe. :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10540
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: om det blir elände i ukraina

Inlägg av bastard »

shit did happend

och fortsätter
snart 6 månaders krig i ukraina
kan vara dags att kolla bakåt och frammåt

många länder har skickat mycket material till ukraina, och dom håller ryssarna på stången än så länge
eu importerar fortfarande gas från ryssland
en del länder har vägrat betala för gasen i rubel vilket ryssarna ville ha trots att det var sagt i euro

snart får vi se hur det blir med leveranser av spannmål från rysslandd och ukraina som båda exporterar en hel del

fyll på med sådant ni kommer ihåg
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3010
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: om det blir elände i ukraina

Inlägg av maskros »

Kina ska "samöva" i Ryzzland, bl.a. med Belarus. Detta känns inte bra alls.
https://omni.se/kina-och-ryssland-genom ... r/a/66pXdQ

Kommer Ukraina att utvecklas till ett proxykrig mellan USA och Kina?
Kommer Kina att stötta Ryzzland med vapen och kunskap, som väst gör med Ukraina?

:-g
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10540
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: om det blir elände i ukraina

Inlägg av bastard »

lite förvånade att indien är med där

men, det känns inte helt 100

om kina provar sina hitecvapen mot västs så kommer det hela bli intressant
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Skriv svar

Återgå till "Överlevnadstänkande"