Mat/energi till EDC

Hur mycket bär du med dig egentligen, eller du är bara lite mullig?
Sten Hård
Inlägg: 4
Blev medlem: 09 jan 2022 14:16

Mat/energi till EDC

Inlägg av Sten Hård »

Om man vill bära med sig något litet i sin EDC som ger energi, vad rekommenderas?

Jag tänker att det ska ta lite plats, vara hållbart, och ge bra med energi. Vad ger mest bang for the buck?

Druvsocker? Choklad? Jordnötter? Choklad smälter ju men det kanske inte gör så mycket då förpackningen är tät? Nåt annat som rekommenderas?
Ursus

Re: Mat/energi till EDC

Inlägg av Ursus »

Jag gillar Cornys muslibars som säljs på Coop. En diger blandning av havregryn, choklad och annat gott. Tycker att de mättar mer än säg Snickers, men lite dyrare.
Användarens profilbild
Kardinal
Inlägg: 613
Blev medlem: 20 jun 2019 20:08

Re: Mat/energi till EDC

Inlägg av Kardinal »

Ingen mat i min EDC, men i min go-bag som följer med i bil och på jobb. Där har jag olika bars. Just nu tror jag att det ligger 3-4st Barebells i.
Slava Ukraini!
Tank
Inlägg: 1679
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: Mat/energi till EDC

Inlägg av Tank »

Jag brukar ha två powerbars.

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
bokmalen
Inlägg: 763
Blev medlem: 06 aug 2019 09:39

Re: Mat/energi till EDC

Inlägg av bokmalen »

Min EDC är ju mest för att ta mig mellan hemmet och jobbet, eller när jag reser i jobbet, vilket typ är sitta på ett tåg i ett antal timmar, inte bil ute i bushen...
Så en förpackning dextrosol är den enda "maten" i min EDC.
I intend to live forever, or die trying to
Användarens profilbild
deadrabbit
Inlägg: 926
Blev medlem: 28 apr 2019 09:39

Re: Mat/energi till EDC

Inlägg av deadrabbit »

Snickers energi 484 kalorier på en 100g bar
Kexchoklad 498 kalorier på en 100g kaka
Nudlar 360 kalorier på ett 85g paket
Dessa 3 figurerar i min GHB och använts till det du beskriver som plats, hållbarhet och energi kontra pris.
3-3-3 Radio Plan
Användarens profilbild
vantohal
Inlägg: 232
Blev medlem: 19 jan 2020 20:30

Re: Mat/energi till EDC

Inlägg av vantohal »

Jag har alltid 4 proteinbars i packningen. Inte i min etc dock, men i väskan i bilen. Ibland blir de tre, men då fyller jag på igen. Jag gillar Barbells, har inte läst igenom innehållsförteckningen på några andra, men det är kalorier som en måltid ungefär, inte lika kvalitativa kalorier, men smidigt och lätt.
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Mat/energi till EDC

Inlägg av Charlie** »

Orifo Jordnötssmör i portionsförpackningar, tyvärr ofta slut i butikerna. Jag brukar tejpa dem med gorillatape för att de inte skall punkteras så lätt.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Mulle
Inlägg: 34
Blev medlem: 15 maj 2019 20:34

Re: Mat/energi till EDC

Inlägg av Mulle »

Torkad frukt, typ äppelringar, Dextrosol och ett par portionsförpackningar O,boy passar mig bra. Undviker grejor med nötter i pga allergier.
Användarens profilbild
jr_36
Inlägg: 1424
Blev medlem: 23 apr 2019 20:29

Re: Mat/energi till EDC

Inlägg av jr_36 »

En bar av sådan tyngd att det gör ont hos den du kastar den på (dvs ingen fluffbar): https://www.apotea.se/flapjack
Din säkerhet & opsec är viktig, läs: viewtopic.php?t=202
Vi har en larmfunktion för allvarliga händelser, se: viewtopic.php?t=2283
Skriv svar

Återgå till "Det du alltid bär med dig. (EDC)"