Språkkunskaper

Personlig självutveckling och fysisk träning avhandlas här inne.
Användarens profilbild
Kardinal
Inlägg: 613
Blev medlem: 20 jun 2019 20:08

Re: Språkkunskaper

Inlägg av Kardinal »

Parabellum skrev: 05 mar 2022 17:09 Önskar du framtids säkra dig, lär dig kantonesiska eller mandarin. :|
Det är en pragmatisk hållning. Min hållning är ideologisk. Jag behöver lära mig ungefär samma fraser på de språken som på ryska...
Slava Ukraini!
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3221
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Språkkunskaper

Inlägg av Parabellum »

Kardinal skrev: 05 mar 2022 21:30
Parabellum skrev: 05 mar 2022 17:09 Önskar du framtids säkra dig, lär dig kantonesiska eller mandarin. :|
Det är en pragmatisk hållning. Min hållning är ideologisk. Jag behöver lära mig ungefär samma fraser på de språken som på ryska...
:lol: :lol: :lol:
Jag är en pragmatiker, så spot on.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
Omnivore
Inlägg: 898
Blev medlem: 30 apr 2019 05:28

Re: Språkkunskaper

Inlägg av Omnivore »

Med tanke på hur samhället ser ut idag, att jag buggar in oavsett vad och att son (uppväxt i Tunisien) och svärdotter med barnbarn talar både arabiska och svenska så funderar jag på att lära mig mer arabiska än de svordomar som exet strösslade med. Intresserad av Dualingo. Funkar det bra? Prisvärt?
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Användarens profilbild
Daltorpet
Inlägg: 813
Blev medlem: 06 maj 2019 01:40

Re: Språkkunskaper

Inlägg av Daltorpet »

Omnivore skrev: 06 mar 2022 08:28 Med tanke på hur samhället ser ut idag, att jag buggar in oavsett vad och att son (uppväxt i Tunisien) och svärdotter med barnbarn talar både arabiska och svenska så funderar jag på att lära mig mer arabiska än de svordomar som exet strösslade med. Intresserad av Dualingo. Funkar det bra? Prisvärt?
Jag tycker att Dualingo fungerade riktigt bra, när jag hade det för några år sedan så var det också gratis. Vet inte hur det är nu dock. Det fanns en hel del språk att välja på också. I början är det väldigt enkelt och påminner om ett spel. Typ en bild på en limpa och sen röst som säger det på det språket man valt, sedan ska man upprepa och allteftersom sätta ihop meningar osv.
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
preppernurse
Inlägg: 184
Blev medlem: 04 jan 2022 11:58

Re: Språkkunskaper

Inlägg av preppernurse »

Jag använder Duoloingos gratisversion och det fungerar bra om man står ut med lite reklam. :up:
Utan snus försmäktar vi i detta land
Morgan_Mercury88
Inlägg: 2
Blev medlem: 23 mar 2022 20:07

Re: Språkkunskaper

Inlägg av Morgan_Mercury88 »

Engelska flytande, kan någorlunda med franska och tyska
Användarens profilbild
reboot
Inlägg: 1282
Blev medlem: 08 maj 2019 00:08

Re: Språkkunskaper

Inlägg av reboot »

xsive skrev: 05 mar 2022 15:30
Kardinal skrev: 05 mar 2022 15:00 Kan du komplettera med:

- Lägg dig ner

- Ligg still

- Var är dina kamrater?

- Dina vänner är redan döda
Pozhaluysta, ispol'zuyte smazku, kotoraya u menya v zadnem karmane.
Bud'te ostorozhny, eto moy pervyy raz
HaHa...hur många körde den i översättaren? :shock:

Пожалуйста, іспользуіте смазку, которая у меня в заднем кармане. Будьте осторожній, ето мой первий раз !
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg

“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
Skriv svar

Återgå till "Bästa versionen av dig"