bränslepriserna

Funderingar på ekonomi, från din egen plånbok till den stora börskrachen
Användarens profilbild
FCR2
Inlägg: 763
Blev medlem: 07 maj 2019 13:39

Re: bränslepriserna

Inlägg av FCR2 »

Har två mil enkel resa till jobb, kör gas, med den kostar lika mycket som bensinen gjorde förra vecka så knappt någon skillnad.
Har 5 km till närmsta buss och skulle ta mer än en timme dörr till dörr istället för 20 min som idag. Funderat över en elcykel eller moppe.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10339
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: bränslepriserna

Inlägg av bastard »

börjar bli höga priser igen, få se vad som händer, kanske dags att skaffa elcykel..
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2995
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: bränslepriserna

Inlägg av maskros »

Tankade diesel på mack norr om Dalälven idag. 25,50 kr/l. Tur att jag inte behöver köra så mycket nu.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
mango
Inlägg: 377
Blev medlem: 30 aug 2019 22:24

Re: bränslepriserna

Inlägg av mango »

Har drygt 4 mil till jobbet så nästan 9 mil om dagen ToR och kör bensin, men jag är inte bitter för att det är ju Putins fel och skulle det ändå vara så att sosseriet har ett finger med i spelet så är det häftigt att betala skatt!

Hoppas inte det finns en enda miljöfeministsosse här inne för då kan ni stanna i era lägenheter i stan när skiten träffar fläkten.
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2995
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: bränslepriserna

Inlägg av maskros »

mango skrev: 05 jun 2022 12:19 Hoppas inte det finns en enda miljöfeministsosse här inne för då kan ni stanna i era lägenheter i stan när skiten träffar fläkten.
Eller så stannar vi på landet och kupar våra potatisar. ;)
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: bränslepriserna

Inlägg av Charlie** »

bastard skrev: 04 jun 2022 19:27 börjar bli höga priser igen, få se vad som händer, kanske dags att skaffa elcykel..
Jag har varit inne på elcykel länge nu men jag är kräsen. Jag vill ha en med motor på minst 500 w och "29 treckinghjul. Släpkärra har jag redan.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Skriv svar

Återgå till "Ekonomi"