Små lätta köksredskap

Matlagning i praktiken
Preppad666
Inlägg: 16
Blev medlem: 17 feb 2020 21:34

Små lätta köksredskap

Inlägg av Preppad666 »

Jag vill tipsa om Ikeas barnredskap ”Duktig”
Perfekta småredskap att ha med tillsammans med köket i ryggsäcken. En liten visp för att vispa ut soppulver, liten stekspade och tång för stekpannan. Har letat efter något litet och lätt och hittade dessa till ett fint pris också😊
https://www.ikea.com/se/sv/p/duktig-koe ... -80130168/
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10330
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Små lätta köksredskap

Inlägg av bastard »

:up:
ska köpa ett kit
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
EN brun böna
Inlägg: 970
Blev medlem: 05 maj 2019 20:29

Re: Små lätta köksredskap

Inlägg av EN brun böna »

Under bra att veta står det; Detta är en leksak och kan inte användas vid matlagning.
Produkten är möjlig att återvinna eller användas för energiutvinning om denna möjlighet finns i din kommun
Metalldel:
Rostfritt stål, Rostfritt stål
Plastdel:
Förstärkt amidplast


Rostfritt stål kan ju vara ett stål som inte rostar men inte äkta rostfritt, borde kännas på tyngden.
Amidplast vet jag inget om men är det plast för värme eller smälter det?
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2506
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: Små lätta köksredskap

Inlägg av xsive »

EN brun böna skrev: 27 maj 2023 14:33 Rostfritt stål kan ju vara ett stål som inte rostar men inte äkta rostfritt, borde kännas på tyngden.
Vad är ”äkta” rostfritt?
18/8 dvs 18% Chrom 8% Nickel är det lägsta man brukar få kalla ”rostfritt”
Men glöm den beteckningen. Rosttrögt är bättre benämning
https://sv.wikipedia.org/wiki/Rostfritt_st%C3%A5l
I started out with nothing, and still have most of it left
Användarens profilbild
Omnivore
Inlägg: 887
Blev medlem: 30 apr 2019 05:28

Re: Små lätta köksredskap

Inlägg av Omnivore »

Är jag den enda som hatar träbestick på tåg, hamburgerhak mm? Omöjliga att äta med. Jag vill ha en gaffel eller spork som inte tar plats (gärna hopfällbar) och inte väger något. Har kollat på Biltema men de har bara ett set med kniv, gaffel och sked som är för stort. Det jag vill ha skall få plats i handväskan. Tips någon?
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3170
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Små lätta köksredskap

Inlägg av Parabellum »

Omnivore skrev: 27 maj 2023 17:16 Är jag den enda som hatar träbestick på tåg, hamburgerhak mm? Omöjliga att äta med. Jag vill ha en gaffel eller spork som inte tar plats (gärna hopfällbar) och inte väger något. Har kollat på Biltema men de har bara ett set med kniv, gaffel och sked som är för stort. Det jag vill ha skall få plats i handväskan. Tips någon?
Detta kanske kan vara något.
https://www.addnature.com/vandring-camp ... r/optimus/
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
EN brun böna
Inlägg: 970
Blev medlem: 05 maj 2019 20:29

Re: Små lätta köksredskap

Inlägg av EN brun böna »

xsive skrev: 27 maj 2023 14:48
EN brun böna skrev: 27 maj 2023 14:33 Rostfritt stål kan ju vara ett stål som inte rostar men inte äkta rostfritt, borde kännas på tyngden.
Vad är ”äkta” rostfritt?
18/8 dvs 18% Chrom 8% Nickel är det lägsta man brukar få kalla ”rostfritt”
Men glöm den beteckningen. Rosttrögt är bättre benämning
https://sv.wikipedia.org/wiki/Rostfritt_st%C3%A5l
Ibland har man köpt saker som ska vara rostfritt enligt säljaren men efter ett tag så visar det sig att det var en legering och när den blivit nött så rostar det väldigt bra och snabbt under eller så har det varit en lättmetall som inte kan rosta typ aluminium med en snygg finish som ser ut och känns som rostfritt. Så jag har blivit blåst där annonser hävdar att det varit rostfritt. Iof kanske inte fel då alu och liknande inte rostar.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10330
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Små lätta köksredskap

Inlägg av bastard »

ok, trodde det var riktiga saker i smått utförande, inte leksaker, då får det vara för min del

kommer leta upp några av som saker i litet, men riktigt utförande
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
Prepsson
Inlägg: 367
Blev medlem: 26 feb 2022 21:27
Kontakt:

Re: Små lätta köksredskap

Inlägg av Prepsson »

Lidl har campingutrustning nästa vecka (v22). Köpte deras bestickset i rostfritt förra gången med etui i plast.
Användarens profilbild
Omnivore
Inlägg: 887
Blev medlem: 30 apr 2019 05:28

Re: Små lätta köksredskap

Inlägg av Omnivore »

Parabellum skrev: 27 maj 2023 17:22
Omnivore skrev: 27 maj 2023 17:16 Är jag den enda som hatar träbestick på tåg, hamburgerhak mm? Omöjliga att äta med. Jag vill ha en gaffel eller spork som inte tar plats (gärna hopfällbar) och inte väger något. Har kollat på Biltema men de har bara ett set med kniv, gaffel och sked som är för stort. Det jag vill ha skall få plats i handväskan. Tips någon?
Detta kanske kan vara något.
https://www.addnature.com/vandring-camp ... r/optimus/
Superbra. TACK!
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Skriv svar

Återgå till "Matlagning"