Fiskenät

EN brun böna
Inlägg: 970
Blev medlem: 05 maj 2019 20:29

Re: Fiskenät

Inlägg av EN brun böna »

Parabellum skrev: 18 maj 2019 09:30 Fångande av specifikt kramsfågel är inte det jag tänker på utan bara allmänt fågel. Alla fåglar är ätbara och är det "lätt" fångad mat så är det bra mat.
Lättfångat= Tid till annat. Det där med klister får jag ta mig en funderare på.
Kramsfågel är termen för all annan småfågel i form av mat. I sverige så har man fångat kramsfågel och lagat till för att ha mest som nödföda då annan mat var snål.
Vaktel upp till fasan och ripa kan fångas med snaror. Kråkfågel ska ju helst ätas innan den blir flygfärdig så då är det bara att trotsa kamikazeföräldrarna och klättra upp i trädet. Måsar och andfåglar går bra att mata med vodkaindränkt bröd och sen fånga med håvar.
Större skogshöns går att fånga i fälla.
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3170
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Fiskenät

Inlägg av Parabellum »

EN brun böna skrev: 18 maj 2019 10:27
Kramsfågel är termen för all annan småfågel i form av mat. I sverige så har man fångat kramsfågel och lagat till för att ha mest som nödföda då annan mat var snål.
Vaktel upp till fasan och ripa kan fångas med snaror. Kråkfågel ska ju helst ätas innan den blir flygfärdig så då är det bara att trotsa kamikazeföräldrarna och klättra upp i trädet. Måsar och andfåglar går bra att mata med vodkaindränkt bröd och sen fånga med håvar.
Större skogshöns går att fånga i fälla.
Tanken med nät är att denna metod kan vara effektivare än exempelvis snara, säkrare än att klättra i träd och kostnads effektivare än att bjuda ut mitt resurskrävande brännvin. Nät metoden är tänkt att kunna användas i en händelse av kris, inte nu.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Camo
Inlägg: 131
Blev medlem: 20 maj 2019 22:04

Re: Fiskenät

Inlägg av Camo »

Tänk på att förvara alla nät mörkt och gärna svalt,solen tar hårt på dem.De blir annars torra och spröda och går lätt sönder.
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3170
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Fiskenät

Inlägg av Parabellum »

Camo skrev: 21 maj 2019 00:01 Tänk på att förvara alla nät mörkt och gärna svalt,solen tar hårt på dem.De blir annars torra och spröda och går lätt sönder.
:up: Japp, mina nät ligger i "svalt" rum utan fönster i låda.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Skriv svar

Återgå till "Fällor"