Ta sig ned till Ukraina för icke stridande uppgifter, hjälp!

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1074
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: Ta sig ned till Ukraina för icke stridande uppgifter, hjälp!

Inlägg av rödluvan »

Jag tog det från listan man postade här.
Kommentera det gärna om det inte stämmer.

Förr sålde de ju på någon lågprisbutik små bensindrivna elverk som innehöll förutom en generator någonting som liknade en liten tvåtakts mopedmotor som enkel elektronik för reglering, jag minns ej exakt vad, men troligen någon typ av barlast och dioder.

Om folk skulle göra sig av med sådana så torde de vara lätta att fixa, jag kan åta mig att göra det, och borde ju vara perfekt för detta nu när jag tänker på det!

Jag började så smått att förbereda för insamling av dylik elektronik här förra veckan, får se om det händer något och jag kanske får sätta upp en binge på återvinningen också där folk ändå kastar sådanthär-
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Ursus

Re: Ta sig ned till Ukraina för icke stridande uppgifter, hjälp!

Inlägg av Ursus »

Hur går det med detta projekt? :)
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1074
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: Ta sig ned till Ukraina för icke stridande uppgifter, hjälp!

Inlägg av rödluvan »

Just nu håller jag på med insamlig här på hemmaplan via postens gratisfrakt, men via FB grupper har man sagt mig att man behöver fullstora dieselelverk, terrängbilar, mm dit. Om du söker på "fordon och elverk till Ukraina" så borde du få upp det tror jag.

Behovet av mindraggar är just nu inte aktuellt sade man mig då jag erbjöd mig att tillverka sådant materiel.
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1074
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: Ta sig ned till Ukraina för icke stridande uppgifter, hjälp!

Inlägg av rödluvan »

Information om Postens gratisfrakt

Edit, jag hämtade banankartonger på den lokala matbutiken som jag packar i.
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"