för mycket nyheter?

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10347
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

för mycket nyheter?

Inlägg av bastard »

lade av med att regelbundet kolla nyheterna på tv
kändes menlöst
men kollar till på nätet var dag

känns som om det är för mycket samtidigt så alla hugger på det senaste, men ingen riktigt uppföljning

eller börjar jag bara bli trött på nyheter överlag?
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1051
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: för mycket nyheter?

Inlägg av rödluvan »

Detta har ju fungerat bra för mig i mer än ett år nu (inklusive att jag inte längre har någon dagstidning), jag tycker att man håller sig uppdaterad bra av sådant som är av vikt.
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
Omnivore
Inlägg: 887
Blev medlem: 30 apr 2019 05:28

Re: för mycket nyheter?

Inlägg av Omnivore »

Har inte tittat på stats-TV på flera år. Samma med radio. Läser nyheter via Omnis portal, Ledarsidorna och Cornucopia.
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Ursus

Re: för mycket nyheter?

Inlägg av Ursus »

Har börjat dra ned min konsumtion en aning. Reddits Worldnews ger mig en tillräcklig överblick över de mest deprimerande nyheterna, samt en snabbtitt på SVT för mer lokala inslag, sedan får det räcka.

Tycker att det börjar bli tjatigt, mestadels. Ukraina vill jag gärna hålla mig uppdaterad om, men några gamla betongsossars ältande om hur dåligt NATO är, tio gånger per dag, kan jag vara utan (*host* P1 *host*). Hur jävla många gånger ska man behöva höra nån fjant från Svenska Freds tjata om "men då måste våra svenska trupper strida om ett annat land blir angripeeeet, waaah" ?

Men, fjantnyheter går väl hem för ett fjantfolk. Lite lagom fear-mongering mellan artikeln om nästa trendiga fettförbränningsmetod och reportaget om Sveriges "mest hemsökta hus" och vi har recept på klick.

Jepp, jag är trött och bitter just nu.
Användarens profilbild
Skymning
Inlägg: 488
Blev medlem: 08 maj 2019 14:48

Re: för mycket nyheter?

Inlägg av Skymning »

Jag scrollar genom nyheterna fort på internet varje dag, ser inte på nyheter på TV alls. TV tar för lång tid.
слава україні - на хуй путін!
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"