innersäck sovsäck ?

Allt som inte platsar i andra kategorier av utrustning
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10532
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

innersäck sovsäck ?

Inlägg av bastard »

sett att det finns, gör säkert sitt till för att slippa tvätta sovsäcken allt för ofta

och kanske någon grad till isolering
någon som har provat?
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
preppernurse
Inlägg: 184
Blev medlem: 04 jan 2022 11:58

Re: innersäck sovsäck ?

Inlägg av preppernurse »

På vintern använder jag en liner i sovsäcken, tror den heter reactor från sea to summit. Den fungerar helt okej, ger väll någon extra värme men inte mycket, den stora fördelen jag ser med den är att sovsäcken känns lite mer ombonad och mysig :D
Utan snus försmäktar vi i detta land
Tank
Inlägg: 1680
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: innersäck sovsäck ?

Inlägg av Tank »

Ja, kör det som standard numera oavsett vinter eller sommarsäck. Har en StS reactor. Funkar fint och känns trevlig mot huden.

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2514
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: innersäck sovsäck ?

Inlägg av xsive »

Har en StS reactor. Gillar den inte något vidare och har inte använt den på länge.
Beror nog mycket på om man rör på sig under natten eller ej.
Jag vaknar med den tvinnad runt kroppen som en kondom.. Nej tack

Kan tänka mig en liner under förutsättning den kan fästas inne i sovsäcken
I started out with nothing, and still have most of it left
Ursus

Re: innersäck sovsäck ?

Inlägg av Ursus »

xsive skrev: 04 jun 2022 21:35 Har en StS reactor. Gillar den inte något vidare och har inte använt den på länge.
Beror nog mycket på om man rör på sig under natten eller ej.
Jag vaknar med den tvinnad runt kroppen som en kondom.. Nej tack

Kan tänka mig en liner under förutsättning den kan fästas inne i sovsäcken
Instämmer här. Innersäckar är finfina om man är välsignad med förmågan att sova på rygg. Har aldrig klarat av innersäckar i och med att jag både sover i fosterställning och lever om i sömnen. För mycket tjorv och spänn som aldrig riktigt går att reda ut.

Jag brukar föredra ett underställ istället.
WoodsmansLife
Inlägg: 131
Blev medlem: 13 apr 2021 08:57

Re: innersäck sovsäck ?

Inlägg av WoodsmansLife »

Innersäck under vintern är nästan ett måste för mig. Jag tycker det blir otroligt mycket trevligare.
Det är någon StS variant som jag har också och haft i en herrans massa år känns det som. Oklart hur mycket varmare den faktiskt gör det, men det är väldigt trevligt.
Kråkfot
Inlägg: 295
Blev medlem: 07 aug 2019 23:24

Re: innersäck sovsäck ?

Inlägg av Kråkfot »

Kör också med innersäck, nån från msr nu men har haft en i siden. Båda är jättesköna och värda sina slantar i m o. Hur mycket temp de lägger till vetjag inte. Nån/några grader kanske?
Scoo
Inlägg: 272
Blev medlem: 06 maj 2019 08:45
Ort: Nånstans nära taigan

Re: innersäck sovsäck ?

Inlägg av Scoo »

Använder alltid nuförtiden (inte i min ungdom) mest av hygienskäl.

Har haft någon slags "mummy liner" i bomull, ingen aning vems tillverkning. Har även sytt av enpersons underlakan som är 150 cm breda, blir lite väl trångt dock för en vuxen men passar finfint för barn och unga. Har nu senast skaffat brittiska försvarets överskott vars kardborreband sticks en aning men annars prima. Formsydda är väl bäst så man slipper extra vikt om man nu rör sig med apostlahästarna.
För mina barns skull
Skriv svar

Återgå till "Övrig utrustning"