Swedish Survivalist

Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3275
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av Parabellum »

Tack för att ni är villiga att stötta erat forum, hoppas att vi får möjligheten att köpa loss databasen.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
XYZZY
Inlägg: 27
Blev medlem: 03 jul 2021 21:02

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av XYZZY »

Om sju personer lägger en hundring var är ju "problemet" löst. Jag kan vara en av dessa.
Arbetet med att hantera överföringen kräver ju insatser av programmeringskunniga
så kanske sju utanför denna krets kan vara finansiärer?
Kiddo
Inlägg: 5
Blev medlem: 05 maj 2019 19:12

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av Kiddo »

Kan också tänka mig att betala litegrann. För mycket information som går förlorad annars!
Användarens profilbild
FCR2
Inlägg: 769
Blev medlem: 07 maj 2019 13:39

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av FCR2 »

Kan också kasta in en peng för sakens skull.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Användarens profilbild
reboot
Inlägg: 1287
Blev medlem: 08 maj 2019 00:08

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av reboot »

Ställer också upp med ett bidrag! Databasen ska sparas. Finns mycket info i den, om den inte är kompromenterad.
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg

“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
Användarens profilbild
jr_36
Inlägg: 1453
Blev medlem: 23 apr 2019 20:29

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av jr_36 »

Jag har inga problem med att lägga en hundralapp heller. Då köper vi oss möjligheten till att låta informationen leva vidare. Om det nu är preppad.se som tar över databasen så blir det jag (av oss admins) som kommer få arbeta in den på något vis. Och då förutsätter jag att att övriga medlemmar litar på mig/övriga admins att hantera det rätt. Det riskerar vara ganska mycket arbete för att få det visningsbart på något bra vis, så jag kan egentligen inte garantera något. Men köper vi ut den har vi i alla fall möjligheten. De kommer säkert radera datat ganska snart annars.

Teoretiska vis för att ta hand om datat:
  • Integrera in alla poster i vårat forum. Nackdel: Måste harmonisera kategorier, eller göra massa manuellt pyssel.
  • Hosta forumet "skarpt", fast med registrering inaktiverat. Nackdel: Eventuella sårbarheter går fortfarande att utnyttja
  • Konvertera forumet till statiska HTML-sidor. Nackdel: Inbyggd sökfunk fungerar ej, vet ej om verktyg för det finns.
  • Annat?
Vi behöver egentligen inte bolla dessa lösningar än...
Din säkerhet & opsec är viktig, läs: viewtopic.php?t=202
Vi har en larmfunktion för allvarliga händelser, se: viewtopic.php?t=2283
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2849
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av Marie »

jr_36 skrev: 27 apr 2024 23:07 Jag har inga problem med att lägga en hundralapp heller. Då köper vi oss möjligheten till att låta informationen leva vidare. Om det nu är preppad.se som tar över databasen så blir det jag (av oss admins) som kommer få arbeta in den på något vis. Och då förutsätter jag att att övriga medlemmar litar på mig/övriga admins att hantera det rätt. Det riskerar vara ganska mycket arbete för att få det visningsbart på något bra vis, så jag kan egentligen inte garantera något. Men köper vi ut den har vi i alla fall möjligheten. De kommer säkert radera datat ganska snart annars.

Teoretiska vis för att ta hand om datat:
  • Integrera in alla poster i vårat forum. Nackdel: Måste harmonisera kategorier, eller göra massa manuellt pyssel.
  • Hosta forumet "skarpt", fast med registrering inaktiverat. Nackdel: Eventuella sårbarheter går fortfarande att utnyttja
  • Konvertera forumet till statiska HTML-sidor. Nackdel: Inbyggd sökfunk fungerar ej, vet ej om verktyg för det finns.
  • Annat?
Vi behöver egentligen inte bolla dessa lösningar än...
Hosta forumet skarpt.. sårbarheter... Är det verkligen så mycket sårbarheter om man inaktiverar registrering, för det borde väl gå att göra filerna till read only om det ändå inte går att regga och posta i den delen för att skydda mot olika code injection o andra hack som äldre php kan vara känsligt emot? (tänker högt)
I mån om energi kan jag erbjuda en hand om det skulle bli aktuellt.
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
mopar340
Inlägg: 430
Blev medlem: 19 maj 2019 00:29

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av mopar340 »

Jag är också på att rädda databasen så länge man inte "räddar" inställningen och policyn :D
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2849
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av Marie »

mopar340 skrev: 28 apr 2024 14:22 Jag är också på att rädda databasen så länge man inte "räddar" inställningen och policyn :D
Röstar du in mig som hjälpande hand, så lovar jag att jag ska skydda dina intressen på den punkten. :lol: :lol: :lol:
Det lät väl som fint valfläsk som vi alla är vana att höra på valåren från våra politiker. :P :mrgreen:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10720
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av bastard »

hoppar hellre av det jag gör här på forumet än att jag blir den som ställer till med något som går tvärs emot vad huvudsakliga den av forumet tycker

hoppas någon kan köpa databasen för att på något sätt få den aktiv igen, om inte annat som "dött" forum som går att läsa i
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Skriv svar

Återgå till "Digitalt tekniksnack"